معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص می‌یابد.

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه کشت این محصول تا نیمه آذر ادامه دارد اظهارداشت: در شهرستان‌های تفتان، ایرانشهر، بمپور، دلگان و راسک کشت پاییزه کلزا انجام می‌شود.

او  ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب سیستان‌وبلوچستان برداشت کلزا نیز از اواخر اسفند آغاز و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: جهادکشاورزی به منظور افزایش خودکفایی کشور از کلزا و کاهش واردات امسال با مشارکت کشاورزان و آستان قدس رضوی قرارداد کشت یکهزار و ۶۰۰ هکتاری این محصول را در استان امضا کرد.

او  با بیان اینکه کلزا در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است افزود: این گیاه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنین کاهش بیماری‌ها، آفات و رویش علف‌های هرز در مزارع تاثیر بسزایی دارد.

 دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن و ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است. روغن کلزا بدلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع شده و فاقد کلسترول از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار