رئیس پلیس آگاهی البرز از انهدام باند سارقان سند نمره کار با اعتراف به ۲۰ فقره سرقت به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

انهدام باند سارقان سند نمره کار خودرو در البرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو‌های پژو در سطح استان البرز، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که سارقان در گروه‌های ۲ و ۳ نفره، خودرو‌های پژویی که در مناطق خلوت پارک شده و فاقد لوازم بازدارنده هستند را شناسایی و در نیمه‌های شب اقدام به سرقت آن‌ها می‌کنند.

سرهنگ نادر بیگی گفت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی رد یکی از سارقان حرفه‌ای خودرو را در این پرونده زده و با تحت نظر قرار دادن وی متوجه شدند نامبرده به همراه پسر و یکی از دوستانش اقدام به سرقت خودرو‌های پژو کرده و با نصب پلاک خودرو‌های دیگر بر وسیله نقلیه، آن را به استان‌های غربی کشور منتقل و به قیمت ناچیزی به مالخر خود به فروش می‌رسانند.

او با بیان این که مخفیگاه سارقان در استان‌های البرز و آذربابیجان غربی شناسایی و در عملیات‌های جداگانه هر ۳ آن‌ها دستگیر شدند،افزود: این متهمان که از سارقان حرفه‌ای در سطح کشور هستند در بازجویی‌های خود به ۲۰ فقره سرقت خودرو به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی البرز  با اشاره به دستگیری یک نفر مالخر اموال مسروقه در این خصوص، گفت: این فرد پس از خریداری خودرو‌های سرقتی از سارقان، آن‌ها را سند نمره کرده و به فروش می‌رساند.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که تاکنون ۹ خودروی سرقتی سند نمرده شده در استان‌های زنجان، آذربایجان غربی و کردستان شناسایی و توقیف شده است، افزود: تلاش برای شناسایی سایر خودرو‌ها و همچنین مالباختگان پرونده ادامه دارد.

او از شهروندان درخواست کرد که با تجهیز خودرو‌های خود به دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان از به سرقت رفتن اموالشان پیشگیری کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.