سرکرده گفت: از فردا تا پایان هفته روند کاهشی دما تا ۱۰ درجه را در برخی مناطق کشور به خصوص در نیمه شمالی شاهد خواهیم بود.

امیرحسین سرکرده کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه برای فردا در استان‌های شمالی کشور و همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان،  شاهد بارش باران خواهیم بود گفت: در استان های گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و همچنین گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود .

او ادامه داد: در ارتفاعات شمال کشور از جمله غرب و مرکز البرز و همچنین زاگرس مرکزی بارش ها به صورت برف خواهد بود.

سرکرده بیان کرد: در استان‌های غربی کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان، بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: در ارتفاعات استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش باران پیش بینی می شود و در نواحی جنوب کشور از جمله جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش های خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.

سرکرده اظهار کرد: از فردا تا پایان هفته روند کاهش دما را به ویژه در نیمه شمالی کشور شاهد خواهیم بود و بیشترین میزان کاهش دما هم در شمال شرق کشور خواهد بود به طوری که در این مناطق شاهد کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه خواهیم بود .

او ادامه داد: در دامنه‌های جنوبی البرز هم شاهد کاهش دما تا ۵ درجه خواهیم بود.

سرکرده با بیان اینکه در استان های تهران، قزوین، البرز و سمنان نیز بارش‌های موقتی دور از انتظار نیست گفت: از جمعه سامانه بارشی جدید وارد نوار شمالی کشور خواهد شد که هسته بارش‌ها هم در نیمه غربی کشور خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در گیلان و مازندران بارش باران و وزش شدید باد پیش بینی شده  است گفت: در گلستان، آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین و همدان بارش های پراکنده رخ می دهد.

او یاد آور شد: از امشب  تا پایان هفته دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند.

سرکرده همچنین درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری خواهد بود و بیشترین دمای هوا به ۱۳ درجه می رسد و ما شاهد بارش های موقتی در نیمه شمالی استان تهران خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار