کشف انبار ۲۵ میلیاردی احتکار خودرو/پول‌های مادر در بازی‌های رایانه‌ای بر باد رفت

مهم‌ترین حوادث سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف انبار ۲۵ میلیاردی احتکار خودرو در لارستان

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی یک انبار و کشف ۸ دستگاه خودرو احتکار به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با اخلالگران اقتصادی، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان از وجود انبار احتکار خودرو در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق به کشف ۸ دستگاه خودرو شامل ۳ دستگاه پژو ۴۰۵، ۲ دستگاه پژو پارس و ۳ دستگاه دنا پلاس که احتکار شده بود شدند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه ارزش کالا‌های احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان، تصریح کرد: به همین منظور و با هدف تنظیم بازار و برخورد با محتکران، انبار مذکور پلمب و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

کشف دستگاه گنج یاب قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق و دستگیری ۲ نفر خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف و ۲ نفر متهم نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مقررات خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌اله محمدی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی این فرماندهی طی ۲۴ ساعت گذشته در "کوه چنار" اجرا شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در همین راستا ۹۲ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت، اظهار داشت: در جریان این طرح ۱۲ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار عنوان داشت: در این خصوص ۴ نفر مالک مغازه به علت تخلفات مکرر صنفی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فوت خانم ۴۱ ساله بر اثر گازگرفتگی

معاون اجتماعی پلیس فارس از فوت خانمی ۴۱ ساله به دلیل گاز گرفتگی در منطقه "سیاخ دارنگون" شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گازگرفتگی در منطقه "سیاخ دارنگون" شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

معاون اجتماعی پلیس فارس افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند خانمی ۴۱ ساله در اتاقک یک باغ شخصی در حال استراحت بوده که بر اثر روشن کردن زغال، دچار گاز گرفتگی شده و فوت کرده است.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، به شهروندان توصیه کرد نکات ایمنی را جدی بگیرند و به هیچ عنوان برای گرم کردن محیط زندگی خود از وسایل گرمایشی غیر استاندارد استفاده نکنند.

آتش سوزی منزل مسکونی منجر به فوت مالک آن شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از مرگ پیرمرد ۵۶ ساله در حادثه آتش سوزی یک منزل مسکونی در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتس سوزی در محله "سعدی" شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و تحقیات از اهالی محل متوجه شدند که پیرمرد ۵۶ ساله به تنهایی زندگی می‌کرده است که به دلیل نامعلوم منزل مسکونی وی دچار آتش سوزی شده و آن فرد فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه آتش توسط نیرو‌های امدادی مهار شد، گفت: جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد.

پول‌های مادر در بازی‌های رایانه‌ای بر باد رفت

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند کازرونی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: با مراجعه خانمی میانسال به پلیس فتا شهرستان کازرون مبنی بر برداشت غیرمجاز ۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم این مبالغ را صرف خرید در بازی‌های رایانه‌ای کرده است.

سرهنگ سلیمانی عنوان داشت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم فرزند شاکی است و کارشناسان پلیس فتا موفق شدند وی را شناسایی و آن را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر برداشت غیر مجاز ۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی مادرش اقرار کرد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت کنند که اطلاعات آن‌ها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

سرهنگ سلیمانی از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

فرمانده انتظامی "زرین‌دشت" از کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و لارستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر "زرین‌دشت" مشخص شد یک قاچاقچی حرفه‌ای قصد دارد مقدار قابل توجهی تریاک را با یک دستگاه پراید بار از "هرمزگان" به شیراز منتقل کند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی لارستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "لارستان" پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودرو‌های عبوری، موفق شدند یک دستگاه پراید بار حامل تریاک را شناسایی و آن را توقیف کنند.

سرهنگ بردبار با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه، راننده متواری شد که تلاش برای دستگیری وی کماکان ادامه دارد.

کشف کالای قاچاق ۹ میلیاردی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف ۳ دستگاه اتوبوس حامل ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در یک عملیات ضربتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان روز گذشته هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "سپیدان-یاسوج"، در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری مظنون و آن‌ها را توقیف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودروها، ۴۴۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲ هزار و ۸۷۹ ثوب انواع پوشاک، ۶۳ دستگاه انواع سشوار برقی، ۲ حلقه لاستیک، ۵ طاقه پارچه، ۷ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه، ۶ عدد ساعت دیجیتال، ۲ دستگاه بخور، ۱۰ عدد کیسه آب گرم، ۲ دستگاه اتو مو، یک دستگاه اسپیکر، ۳۳ بسته اسباب بازی و ۱۲ بسته قهوه خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

کشف ۱۳ راس گوساله قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، یک دستگاه کامیون متوقف و در بازرسی از آن ۱۳ رأس گوساله قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "سپیدان-شیراز" به یک دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۳ راس گوساله قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ فداکار با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، یک دستگاه موتورسیکلت خارجی را شناسایی و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیفی را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت موتورسیکلت در تهران و کشف در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی گفت: ماموران انتظامی شهرستان "فراشبند" در اجرای طرح مبارزه با سارقان وسایل نقلیه، حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه مشخص شد که موتورسیکلت مذکور در تهران مورد سرقت قرار گرفته است، تصریح کرد: در این خصوص راکب سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار