مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از تدفین ۱۳۱ شهید گمنام در ۵۰ نقطه این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به تدفین ۱۳۱ شهید گمنام در ۵۰ نقطه این استان گفت: در ۳۷ نقطه شاهد ساخت یادمان برای شهدای گمنام هستیم و ۱۳ نقطه دیگر نیز در دست پیگیری از سوی دستگاه‌ها قرار دارد.

او با بیان اینکه ۷ نقطه مربوط به تدفین شهدای گمنام استان در دست طراحی است، افزود: از جمله مهمترین یادمان‌های شهدای گمنام استان در شهرک ماسوله واقع شده که به واسطه بافت تاریخی و فرهنگی این منطقه، منتظر طراحی یادمان مناسب توسط میراث فرهنگی هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان به اهمیت ساخت ۲ یادمان شهدای گمنام در رشت اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان تولیت ساخت یادمان شهدا در مسکن مهر رشت را بر عهده گرفته و از هفته آینده کلنگ اجرای کار به زمین زده می‌شود.

سرهنگ مصطفی پور ادامه داد: همچنین به دنبال تعیین تکلیف پیمانکار یادمان شهدای گمنام پارک ملت از سوی شهرداری رشت هستیم.

او باغ موزه دفاع مقدس را مهمترین برنامه فرهنگی استان در حوزه ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های استاندار گیلان و دستورات بودجه ای، شاهد روند خوب اجرایی بوده و امیدواریم بر اساس زمان بندی تا بهار ۱۴۰۰ فاز نخست را به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.