آلودگی های نفتی ساحل مقسا که موجب ایجاد نگرانی هایی برای اهالی و دوستداران محیط زیست شده بود، با دستور فرماندار جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک در مورد وجود برخی گلوله‌های نفتی در  ساحل مقسا در مرکز شهر جاسک گفت: در خصوص رویت آلودگی‌های نفتی در ساحل جاسک توسط برخی اهالی و  همیاران محلی  محیط زیست و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها، بلافاصله کارشناسان محیط زیست اقدام به پایش و بررسی ساحل منطقه کردند.

او افزود: در این بازدید‌ها مشخص شد در ساحل محله مقسا شهر جاسک به صورت متمرکز و اطراف ساحل مذکور به طور پراکنده گلوله‌های نفتی موسوم به تاربال مشاهده می‌شود.

فرماندار جاسک بیان داشت: این تاربال‌ها طبق بررسی که توسط کارشناسان تخصصی محیط زیست صورت گرفت نتیجه وقوع آلودگی نفتی در دریا است که اکوسیستم دریا چندین روز بعد از وقوع آلودگی،   آن‌ها را به صورت گلوله‌های قیر مانند از خود دفع می‌کند.

رادمهر تشریح کرد: گلوله‌های نفتی مذکور با همکاری محیط زیست و اداره بندر و دریانوردی شهرستان جمع‌آوری و ساحل پاکسازی شد.

او افزود: با توجه به اینکه آب‌های شهرستان، محل تردد نفتکش‌های کشور‌های مختلف است، احتمال تخلیه مواد نفتی توسط شناور‌ها در آب‌های دور از ساحل وجود دارد که نمونه برداری‌های لازم توسط محیط زیست جهت بررسی بیشتر انجام شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.