رئیس جمعیت هلال احمر بستان آباد گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان به ۳ نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک در اطراف کوهستان سهند امداد رسانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مرسلی رئیس جمعیت هلال احمر بستان آباد گفت: پس از بارش برف پاییزه در استان و کند شدن عبور و مرور در محور‌های کوهستانی و سخت گذر، شب گذشته در پی تماس هموطنان گرفتار در برف و کولاک در دامنه کوهستان سهند، محدوده‌ روستای گلشن آباد، بلافاصله تیم امدادی پایگاه امدادجاده‌ای سیدالشهدای جمعیت هلال احمر بستان آباد به محل اعزام شدند.

او گفت: این تیم امدادی با کمک پاسگاه منطقه در تاریکی شب با دادن آلارم و روشن کردن چراغ، به مکان یابی گرفتاران در برف و کولاک اقدام کردند.

مرسلی افزود: نجاتگران بعد از ۱۰ ساعت تلاش در تاریکی شب، موفق شدند افراد گرفتار در برف و کولاک را از دامنه‌های صعب‌العبور کوهستان سهند نجات داده و به پایگاه سیدالشهدا (ع) انتقال دهند.

رئیس هلال احمر بستان آباد با اشاره به شروع فصل بارش از هموطنان خواست قبل از سفر به مناطق کوهستانی و روستا‌های سخت گذر از وضعیت جاده‌ها و آب و هوا اطلاع پیدا کنند و وسایل و تجهیزات مخصوص برف و کولاک را به‌همراه داشته باشند.

کارشناسان هواشناسی در ساعات آینده بارش باران و در مناطق کوهستانی برف و کولاک برای آذربایجان شرقی پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار