حیدری گفت : دولت برای مقابه با کرونا ناگزیر به اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای است و مردم باید همراهی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : باتوجه به جهش ویروس کرونا و مشاهده ۲۷ نوع از این ویروس جهش یافته تنها راه مقابله با این بیماری رعایت موازین بهداشتی توسط مردم است.

او بیان داشت: مردم باید جلسات، شب نشینی ها، دورهمی‌ها و آیین‌های ختم، شادی و عروسی را تعطیل کنند تا بتوانیم شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: اعمال محدودیت‌ها و منع تردد و تعطیلی جلسات و دورهمی‌ها نقش مهمی در کاهش ابتلای به کرونا دارد از این رو هر زمانی که ما شاهد اعمال محدودیت بودیم آمار‌ها کاهش یافت و با لغو این محدودیت‌ها بازهم شاهد افزایش شمار مبتلایان بودیم.

حیدری افزود: از مردم می‌خواهیم در خانه‌های خود بمانند و موازین و اصول صحیح بهداشتی را در استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تعطیلی دورهمی‌ها رعایت کنند.

او ادامه داد: تنها راه مهار کرونا به دست مردم و رعایت اصول بهداشتی است و دولت تنها با ایجاد شرایط به خدمات اولیه به کرونایی‌ها در مراکز درمانی و آماده سازی زیرساخت‌های درمانی به بیمارستان‌ها و کادر درمان کمک می‌کند، ولی واقعیت امر این است که تنها مردم هستند که می‌توانند به کاهش کرونا کمک کنند، چون رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی باید توسط مردم عملیاتی شود.

حیدری گفت: از مردم عاجزانه می‌خواهیم این موضوع را جدی بگیرند و بدانند اعمال محدودیت‌ها در راستای حفظ سلامت آن‌ها است و تصمیم ستاد ملی کرونا باید از سوی همه مردم عملیاتی شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.