سرمست گفت: طرح جامع و یکپارچه محدودیت‌های کرونایی درقم از روز شنبه یکم آذر اجرا می‌شود و تا دو هفته ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به وضعیت قرمز قم در شیوع کرونا بر لزوم مشارکت جدی مردم در طرح جامع محدودیت‌های کرونایی تاکید کرد و گفت: ممنوعیت‌های تردد خودرو‌های شخصی در داخل شهر، ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی به قم و بومی از قم و همچنین تعطیلی مشاغل غیرضرور و محدودیت فعالیت اصناف رده دو، سه و چهار به شدت تشدید می‌شود.

استاندار قم عنوان کرد: حضور کارکنان ادارات و دستگاه‌هایی که فعالیتشان ضروری و اضطراری شناخته می‌شود ۵۰ درصد و حضور سایر مشاغل و گروه‌های اداری غیرضرور نیز به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

سرمست تاکید کرد: اصناف و مشاغلی که ارائه کننده خدمات ضروری به شهروندان و عرضه کننده اقلام اساسی و مایحتاج مردم هستند ازجمله مراکز درمانی و بهداشتی (بیمارستان، درمانگاه، مطب و داروخانه) مراکز خدماتی شامل آتش نشانی‌ها، فروشگاه‌های زنجیر‌های و سوپرمارکت، نانوایی‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 رضاگروسی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز از تشدید بازرسی‌ها و بازدید‌های سرزده به ادارات و دستگاه‌های دولتی از روز شنبه یک آذر همزمان با طرح جامع محدویت‌های کرونایی خبر داد و افزود: علاوه بر قشر‌های مختلف مردم و اصناف، تمامی کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی موظف هستند نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بیان کرد: از این پس درصورت گزارش تخلف کارکنان دستگاه‌ها به کمیته تخلفات، به کارکنان اداراتی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند، تذکر شفاهی و در صورت تکرار بی توجهی‌ها، تذکر درج در پرونده و کسر حقوق و انفصال خدمت در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار