مهمترین حوادث استان اردبیل در روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از دستگیری دو نفر متخلف شکار و صید و کشف دو قبضه اسلحه قاچاق خبر داد.

مهدی کسائی گفت: یگان حفاظت محیط زیست خلخال بر اساس تحقیقات نامحسوس و گزارشات واصله و با همکاری عوامل نیروی انتظامی و مساعدت ریاست حوزه قضایی بخش خورش رستم موفق به دستگیری دو نفر متخلف شکار و صید و کشف دو قبضه اسلحه قاچاق شدند.

او افزود: از متخلفان دو قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول، لاشه سیزده قطعه کبک و مقادیری گوشت باقیمانده یک راس کل و بز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال اظهار داشت: اکیپ‌های گشت و کنترل پاسگاه‌های محیط بانی و گشت‌های سیار محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال بصورت منظم اجرا می‌شود و با متخلفان شکار و صید بصورت قاطع برخورد و بعد از دستگیری به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید بهای هر راس کل و بز وحشی را از لحاظ ضرر و زیان دویست و پنجاه میلیون ریال تعیین کرده است که اگر گونه شکار شده ماده باشد مبلغ ضرر و زیان به سه برابر افزایش می‌یابد که این مبلغ به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.