مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، گفت: برداشت انواع کلم از مزارع قیروکارزین از اواخر آبان ماه آغاز شده که تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از پنج هزار تن انواع گلکلم ، بروکلی، برگ و قمری از مزارع قیروکارزین برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شود.

او، با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلم در شهرستان قیروکارزین بیش از ۲۰۰ هکتار بوده، تصریح کرد: با توجه به کشت نشایی این محصول در بسیاری از مزارع و زود رس بودن بذر کلم برداشت این محصول زود هنگام آغاز شده است.

همتی، ادامه داد: عمده مزارع کلم شهرستان قیروکارزین در بخش مرکزی و اراضی دهستان‌های قیر، مبارک آباد و فتح آباد واقع شده ، که ترویج‌ در خصوص استفاده از نشای سالم و مرغوب در کاشت محصولات زراعی، موجب کاهش طول دوره رشد در مزرعه و افزایش تولید این محصولات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، با بیان اینکه ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی در کنار کشاورزی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده محصولات و تعدیل قیمت‌های آن در بازار تاثیر بسزایی دارد، افزود: در حال حاضر صنایع ترشی و شوری جات در قیروکارزین راه اندازی نشده که با توجه به ظرفیت  این شهرستان زمینه  ساخت  آن  نیز فراهم می شود.

او، اضافه کرد: سالیانه بیش از دو هزار هکتار از اراضی قیروکارزین با تولید بالغ بر ۵۰ هزار تن به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد.

شهرستان  قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار