مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از پیشرفت ۳۵ درصدی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در امسال با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری  از اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۲۳ حوضه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال با ۳۵ درصد درحال اجرا میباشد، مقابله با بیابان زایی در تمام شهرستان‌های استان سمنان در حال اجراست و صیانت از عرصه‌های جنگلی نیز به عنوان طرح‌های محوری سال جاری در دستور کار این اداره کل قرار دارند.

او افزود: اراضی ملی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی استان است که در این خصوص موضوع عدم تشخیص پلاک‌های ثبتی باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان طرح کاداستر را عاملی مهم در پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی و دولتی موجب کاهش شدید هرگونه سوء استفاده تصرف و تعرض به این اراضی خواهد شد که بر همین اساس اجرای این طرح یکی از اولویت‌های مجموعه منابع طبیعی استان سمنان است.

مرادی حقیقی افزود: در راستای قانون جامع کاداستراز ابتدای امسال تاکنون صدور اسناد تک برگ کاداستری برای۴۵۰ هزار و ۵۶۲ هکتار اراضی ملی و دولتی این استان تهیه و برای تهیه نقشه‌های کاداستر بیش از ۱۳۳ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان سمنان در حال انجام انعقاد قرار داد با شرکت‌های مشاور می‌باشد.

او ادامه داد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که برنامه «ارتقا پوشش حفاظتی» تاکید بر بلوک بندی مناطق بحرانی و بهره گیری از همیاران طبیعت با هدف بالا بردن ضریب حفاظتی عرصه‌های ملی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم در قالب «طرح ۹ در ۹۹» سال جاری به شمار می‌آید و به طور جد در هشت ماه سال جاری دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به نحوه عملیاتی شدن این برنامه اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: برای اجرای این برنامه عرصه‌های ملی از لحاظ تصرف، آتش سوزی و قاچاق چوب به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم می‌شوند و حفاظت هر یک از این مناطق به نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سپرده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.