رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اجرای طرح شهید سلیمانی برای کنترل اپیدمی کرونا در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت "برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت" در استان اجرا می‌شود. غربالگری محله محور کرونا در طرح شهید سلیمانی

او افزود: گام چهارم بسیج ملی با عنوان "طرح شهید حاج قاسم سلیمانی" با مشارکت درون بخشی، بین بخشی و بهره مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و بسیج در استان زنجان اجرا می‌شود.

قزلباش گفت: اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

او با بیان اینکه محله محوری موجب می‌شود عموم مردم در مدیریت و کنترل بیماری نقش بیشتری را ایفا کنند، ادامه داد: با اجرای این طرح و تمرکز بر محلات و خانواده‌ها پوشش بهتری نسبت به کنترل ویروس کرونا انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: هم اکنون روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار مثبت سرپایی کرونایی در مراکز ۱۶ ساعته این استان شناسایی می‌شوند که در صورت دریافت تست‌های سریع این تعداد به یکهزار نفر خواهد رسید.

قزلباش گفت: با این اقدام می‌توان روزانه یک‌هزار بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان را شناسایی کرد که بخش عمده‌ای از این افراد را می‌توان با قرنطینه تحت مراقبت و ایزوله قرار داد.

این مسئول ادامه داد: طبق آخرین آمار ارائه شده ۴۰ درصد مبتلایان که در منزل قرنطینه می‌شوند، امر مهم ایزوله بودن را رعایت نمی‌کنند چرا این افراد پس از بهبودی تدریجی تصور می‌کنند بیماری ندارند و بر این اساس در مناطق مختلف شهر همانند یک فرد عادی تردد می‌کند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.