مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:بهره برداری از آزاد راه شرق اصفهان امروز از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

بهره برداری از آزاد راه شرق اصفهان با دستور رئیس جمهور/ افتتاح قطعه سوم تا پایان سال ۱۴۰۰به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی و افتتاح آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان با بیان اینکه هم اکنون  ۹ پروژه آزادراهی به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار و جهش تولید در حال اجرا داریم  گفت: امروز آزادراه کنار گذر شرق اصفهان به عنوان یکی از این پروژه‌ها افتتاح شد.

او ادامه داد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه منجیل - رودبار، آزادراه خرم‌آباد - بروجرد، آزادراه ایزدخواست - شیراز، آزادراه تبریز - صوفیان، آزادراه مراغه - هشت‌رود، منطقه ۲ آزادراه گرمسار - تهران و باند غربی منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال از پروژه‌های آزادراهی است که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه امروز کنارگذر شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر در قالب ۳ خط رفت و ۳ خط برگشت افتتاح شد افزود: با احداث این پروژه ترافیک قم و کاشان به اصفهان، از طریق این آزادراه کاهش می‌یابد و در واقع به شرق اصفهان هدایت می‌شود و سپس به آزادراه‌ها و بزرگراه‌های در مسیر استان فارس هدایت می‌شود.

خادمی با اشاره به کاهش ۸۰ دقیقه‌ای زمان سفر با تکمیل این آزادراه گفت: آزادراه کنار گذر شرق اصفهان حلقه ارتباطی آزادراه‌های شمال و جنوب اصفهان است و موجب روان شدن ترافیک در مقطع اصفهان می‌شود.


بیشتر بخوانید


خادمی توضیح داد: این پروژه موجب کاهش سوانح رانندگی و کاهش آلودگی هوا می‌شود؛ و با تکمیل این آزادراه ترافیک عبوری از داخل اصفهان نخواهیم داشت و به شرق اصفهان هدایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه این آزادراه نسبت به جاده موجود ۳۵ کیلومتر کاهش مسیر دارد گفت: این پروژه عامل تحول اقتصادی برای شرق اصفهان است که از نظر پروژه‌های جاده‌ای، نیاز بیشتری دارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی درباره ارزش پروژه اظهار کرد: برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ارزش روز آن ۱۳۰۰ میلیارد تومان است، البته از سوی سرمایه‌گذار قبلی نیز سرمایه‌گذاری به ارزش امروز ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است و بدین ترتیب ارزش امروز پروژه ۱۸۰۰ میلیارد تومان است.

خادمی اضافه کرد: در این پروژه سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی ۷۰ درصد و سرمایه‌گذاری دولت ۳۰ درصد است.

خادمی در پاسخ به سؤال رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه قطعه سوم این آزادراه چه زمانی افتتاح می‌شود، گفت: هدفگذاری ما پایان تابستان ۱۴۰۰ برای تکمیل ۳۰ کیلومتر باقی مانده است، اما برآورده می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه تکمیل شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: حمل ونقل ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار