طرح مقاوم‌سازی شبکه توزیع برق در دشتی و تنگستان آغاز شد

طرح مقاوم سازی و افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق برای نوسازی ۲۳۰ اصله پایه برق و شبکه‌های مرتبط در شهرستان‌های دشتی و تنگستان آغاز شد.

 سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و دستور وزیر نیرو مبنی بر نوسازی تجهیزات فرسوده برق در کشور، رزمایش جهادی مقاوم سازی و افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق در همه نقاط کشور از جمله استان بوشهر برنامه ریزی شده است.

صادق زنده بودی افزود: بر همین اساس، امروز طرح مقاوم سازی و افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق را در شهرستان‌های دشتی و تنگستان آغاز کردیم که برای اجرای این طرح  نقاط آسیب پذیر ۳۵۰ کیلومتر شبکه در این دو شهرستان شناسایی شد.

او ادامه داد: در این طرح دو روزه، ۲۳۰ اصله پایه  برق در این دو شهرستان تعویض و ۱۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و دو کیلومتر شبکه فشار ضعیف ساماندهی می‌شود.


بیشتر بخوانید


سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: در اجرای این طرح  ۵۰ گروه عملیاتی شامل۲۰۰ نیرو با ۲۲ دستگاه خودرو سنگین و ۵۰ دستگاه خودرو سبک مشارکت دارند.

زنده بودی هدف از اجرای طرح مقاوم سازی و افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق را افزایش آمادگی ناوگان و نیروها برای رویارویی با بحران‌ها، کاهش نقاط آسیب پذیر، افزایش پایداری خطوط، کاهش خاموشی‌‎ها و تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق انجام امور با کمترین هزینه عنوان و تاکید کرد: اگرچه در شرایط شیوع کرونا هستیم اما شرکت توزیع برق موظف است که وظایف خود را در هر شرایطی به انجام برساند و این طرح نیز با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

او همچنین بیان کرد:  هفته آخر هر ماه به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد تا بتوانیم همه شهرستان‌ها را پوشش دهیم.

 سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به ساحلی بودن و شرایط آب و هوایی، تجهیزات برق در این استان زودتر از دیگر نقاط کشور فرسوده می‌شود و باید طرح نوسازی تجهیزات سریع‌تر در استان اجرا شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.