از زمانی که فناوری در زندگی ما نقش پررنگ‌تری پیدا کرد، همه چیز عوض شد. ابتدا این کامپیوترها بودند که کلا دنیای محاسبات را عوض کردند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، «بیل گیتس» نیز با توسعه سیستم عامل ویندوز مسیری را شروع کرد که دیگر نه کسی می‌تواند آن را قطع کند و نه قدرت رقابت با ویندوز را دارد.

حالا با توجه به افزایش تعداد کاربران ویندوز 10 به بیشتر از 1 میلیارد بیشتر اهمیت دستاوردهای او مشخص شده است.

از طرف دیگر، گوشی‌های هوشمند به شکل یک کامپیوترهای جیبی روزانه همراه ما هستند و به کاربران اجازه داده‌اند تا نه تنها در لحظه از جریان اخبار روز با خبر باشند، با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و بازی کنند، بلکه خاطرات خود را با دوربین این دستگاه‌های قدرتمند ثبت کنند و با سایرین سریعا به اشتراک بگذارند.

در قلب این گجت‌های هوشمند نیز سیستم عامل‌هایی قرار می‌گیرد که هر کدام سرنوشتی داشتند، ولی در حال حاضر اندروید گوگل و آی او اس اپل توانستند در این بازار رقابت یک حالت انحصاری به وجود آورند.

مایکروسافت ویندوز فون را امتحان کرد، ولی متاسفانه خیلی زود پروژه شکست خورد و حالا همه چیز پس از جنگ تجاری آمریکا و چین و تحریم‌های هوآوی به سمتی پیش رفته است که غول چینی تصمیم بگیرد از اوایل سال آینده میلادی اولین نسخه بتا سیستم عامل هارمونی خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

به عبارت دیگر به زودی باید بازار سیستم عامل‌ها داغ شود و یقینا هارمونی با توجه به تیم‌های توسعه و تحقیق هوآوی یک پروژه به نوعی از پیش برنده است. گرچه، گذشت زمان آن را مشخص خواهد کرد.

مطالب آموزشی موبایل های اندروید و ios در وب سایت فناوری روکیدا

شرکت‌های مختلف سازنده گجت‌های هوشمند و لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی با توجه به سیستم عامل‌هایی که استفاده می‌کنند دنیایی از قابلیت‌های مختلف را پیش روی کاربر قرار می‌دهند.

بنابراین، درک تمام آن‌ها و از همه مهم‌تر عیب‌یابی مشکلات برای یک کاربر عادی سخت است. به هرحال حجم بالایی از کاربران را افراد بدون دانش فنی تشکیل داده است که اگر برای دستگاه‌شان مشکلی پیش نیاید، نمی‌دانند چکار کنند. مطالب آموزشی موبایل و تبلت وب سایت فناوری روکیدا همیشه دانش شما را بروز نگه می‌دارند.

به عنوان مثال اجازه دهید ببینیم یک گوشی موبایل چه مشکلات رایجی ممکن است داشته باشد.

سرعت گوشی هوشمند شما بسیار کند شده است

این مشکل در بین گوشی‌های هوشمند به ویژه زمانی که قدیمی می‌شوند، رایج‌ترین است. دلیل آن نصب اپلیکیشن‌های غیرضروری است که از رم دستگاه شما استفاده می‌کنند و فایل‌های متعددی را روی حافظه داخلی گوشی ذخیره خواهند کرد.

برای رفع این مشکل باید تمام فایل‌ها و اپلیکیشن‌های غیرضروری را از موبایل خود پاک کنید و داده‌های کش را نیز حذف کنید.

اگر مشکل همچنان وجود داشت، گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

عمر باتری ضعیف

متاسفانه، این مشکل تمام کاربران است. مشکلات شایع در این بخش شارژ آهسته یا مشکل در شارژ و خالی شدن سریع باتری است.

مشکل زمانی بدتر می‌شود که گوشی حتی در حالت انتظار زیاد شارژ خالی می‌کند.

باید بررسی کنید آیا اپلیکیشن‌های خاصی در پس‌زمینه زیاد باتری مصرف می‌کنند یا نه. همچنین شاید باتری گوشی‌تان خراب شده است.

کمبود فضای ذخیره‌سازی

حافظه داخلی اکثر گوشی‌های هوشمند با ویدئوها و تصاویر پر شده است. زمانی که یک گوشی جدید می‌خرید پس از چند روز ممکن است با مشکل کمبود فضا روبرو شوید.

سعی کنید فایل‌های کش را ابتدا پاک کنید. از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که فایل‌های کش یک اپلیکیشن خاص را پاک می‌کنند.

اپلیکیشن‌های غیرضروری را پاک کنید یا یک کارت حافظه جانبی بخرید و آن‌ها را به روی آن انتقال دهید.

تصاویر را نیز می‌توانید روی فضای ابری بارگذاری کنید.

گوشی‌تان زیاد هنگ می‌کند

متاسفانه، هنگ کردن گوشی یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات رایج است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که در اپلیکیشن‌های نصب شده یک باگ وجود دارد یا گوشی با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی روبرو شده است.

سعی کنید همزمان چندین اپلیکیشن باز نکنید. با ری‌استارت کردن گوشی مشکل را عیب‌یابی کنید یا گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

گوشی بیش از حد داغ می‌کند

استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند باعث بیش از حد داغ شدن آن خواهد شد. اپلیکیشن‎های سنگین یا بازی‌هایی که گرافیک بسیار بالایی دارند می‌توانند دمای گوشی شما را افزایش دهند که روی عملکرد باتری تاثیر بگذارد.

گوشی هوشمند

از طرف دیگر، ممکن است یک اپلیکیشن مخرب دانلود کرده باشید که در پس‌زمینه در حال اجرا است.

همچنین سعی کنید از گوشی خود در حال شارژ استفاده نکنید. از اپلیکیشن‌هایی که به پردازنده فشار می‌آورند استفاده نکنید و اجازه دهید گوشی‌تان کمی نفس بکشد. اگر گوشی هنوز مشکل دارد، شاید مشکل از خود دستگاه و از طرف کارخانه باشد.

روکیدا مرکز آموزش و عیب‌یابی

مشکلاتی که در بالا مثال زدیم، مشت نمونه خروار در بین مسائل رایجی بود که کاربران گوشی‌های موبایل آن‌ها را تجربه می‌کنند

اما این بین کاربران ویندوز نیز بدون شک مشکلاتی دارند که دنبال راه‌حل برای آن‌ها می‌گردند. تنها عیب‌یابی نیست، خیلی از کاربران هنوز نمی‌دانند چطور با دستگاه‌های خود به بهترین شکل کار کنند.

گوشی هوشمند

آیا دستگاه آن‌ها ترفندهای مخفی نیز دارد؟ یا اگر یک خطا را در ویندوز می‌بینیم علت آن چیست؟

جواب تمام این سوالات و صدها سوال مشابه دیگر شما در دل تک‌تک صفحات سایت روکیدا نهفته است. وب‌سایتی که مانند یک مرجع برای آموزش کاربران خود و همچنین عیب‌یابی مشکلات آن‌ها است.

اینترنت این اجازه را به شما می‌دهد با مراجعه به روکیدا از آن برای عیب‌یابی دستگاه خود استفاده کنید و از طرف دیگر می‌توانید مطالب آموزشی داخل سایت را دنبال کنید تا با نحوه کار با گجت‌ها و سیستم عامل ویندوز آشنا شوید.

همچنین به کمک بخش نظرات می‌توانید اگر مشکل خاصی دارید، آن را مطرح کنید و نویسندگان سایت در صورت امکان پاسخ شما را با تهیه یک مطلب مفید جواب دهند.

در حالی که بسیاری از سایت‌ها تکیه فراوان به استفاده از تبلیغات زرد دارند که به شکل انواع پاپ‌آپ‌ها یا تبلیغات بنری روی اعصاب کاربر می‌روند، دست‌اندرکاران روکیدا اولویت خود را روی تجربه کاربری گذاشتند تا شما فکر کنید داخل یک کتابخانه پر از مطالب آموزشی آنلاین قدم می‌زنید و با آرامش جواب سوالات خود را پیدا می‌کنید.

بهینه‌سازی سایت نیز در حدی است که چه روی دستگاه‌های موبایل و چه دسکتاپ هیچ مشکلی را تجربه نخواهید کرد و با توجه به استفاده از رنگ‌پردازی‌های ساده و تم روشن و تیره، حتی زمان مطالعه در شب چشمانتان خسته نخواهد شد.

با تبدیل وب سایت فناوری روکیدا به صفحه هوم مرورگر خود، حفظ کردن اسم این سایت و قرار دادن آن در صفحه بوکمارک‌های مرورگرتان، همیشه به بهترین شکل دستگاه‌های خود را عیب‌یابی کنید یا کار با آن‌ها را بهتر یاد بگیرید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار