ستاره سرشناس تیم فوتبال ویسل کوبه ژاپن قصد دارد اولین بازیکنی باشد که به عنوان قهرمانی رقابت‌های باشگاهی در اروپا و آسیا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در منطقه شرق آسیا، از روز گذشته در دوحه قطر از سرگرفته شده است. با از سرگیری این بازی‌ها سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به رکورد‌هایی اشاره کرده است که ممکن است در این بازی‌ها ثبت شود.

یکی از این رکورد‌ها کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان قاره‌های اروپا و آسیا توسط یک بازیکن است. از بین بازیکنان حاضر در دوحه آندرس اینیستا کاپیتان اسپانیایی ویسل کوبه ژاپن و بازیکن سابق بارسلونا یکی از ستاره‌هایی است که شانس رسیدن به چنین رکوردی را دارد.

این بازیکن اسپانیایی با ۳۶ سال قصد دارد اولین بازیکنی باشد که موفق شده است در لیگ قهرمانان اروپا و آسیا به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند، پیش از او ژاوی هرناندز که از سال ۲۰۱۵ در تیم السد قطر بازی می‌کرد این فرصت را داشت تا با کسب عنوان قهرمانی در قاره آسیا اولین بازیکنی باشد که هم در قاره اروپا و هم آسیا به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند، اما این بازیکن هرگز نتوانست فراتر از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برود.

به نوشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، سال ۲۰۱۸ در دیدار مرحله نیمه نهایی دستان بلند علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس، ژاوی را از حضور در دیدار فینال و کسب عنوان قهرمانی باز داشت.

در صورت صعود ویسل از گروه سه تیمی G و رسیدن به عنوان قهرمانی، اینیستا نه تنها اولین بازیکن فاتح لیگ قهرمانان آسیا و اروپا خواهد بود بلکه او همچنین اولین بازیکن فاتح جام جهانی خواهد شد که به چنین رکوردی دست پیدا می‌کند.

از جمله فاتحان جام جهانی که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشته اند می‌توان به ژاوی، فرانک لوبوف، لوکا تونی، آلبرتو جیلاردینو و ادیلسون اشاره کرد. البته این پنج نفر نتوانسته اند به عنوان قهرمانی آسیا دست یابند. از مربیان فاتح جام جهانی که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده اند نیز می‌توان به مارچلو لیپی (۲۰۱۳) و لوییز فیلیپه اسکولاری (۲۰۱۵) اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار