دانایی با بیان اینکه وضعیت در استان سمنان بحرانی است گفت: تمامی شهرستان‌های استان امروز در شرایط فوق بحرانی قرار دارند و متاسفانه وضعیت مطلوبی را شاهد نیستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: در حال حاضر کل بستری‌ها در بیمارستان‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان شفا ۲۹۹ نفر است.

او افزود: تا به امروز و از ابتدای همه گیری کرونا دز شهرستان‌های نحت پوشش این دانشگه مجموعا ۴۹۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

دانایی بیان کرد: از ابتدای شروع شیوع بیماری تا به امروز، ۳هزار و ۵۰۳ نفر نیز باابتلای قطعی به کرونا در شهرستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ادامه داد: ۸هزار و ۴۵۳ نفر نیز به صورت سرپایی با جواب تست مثبت در این مجموعه‌های تحت مدیریت این دانشگاه شناسایی شدند.

او بیان کرد: آمار‌ها نشان از این دارند که در یک موج بلند قرار داریم و وضعیت مطلوب نیست؛ با اجرای موفق و کامل محدودیت ها، امکان دارد بتوانیم طی یک هفته آینده به ثبات و سپس به سمت کاهش موارد ابتلا دست پیدا کنیم.

دانایی با بیان اینکه از امروز تا ۳ هفته آتی احتمالا موارد مرگ و میر افزایش پیدا خواهد کرد ابراز داشت: طرح محله محور با عنوان مدیریت و کنترل کووید ۱۹ به صورت محله محور و خانه محور بر پایه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: در بهترین شکل اجرای این طرح یکماه آینده ۳۰ درصد بستری و ۱۰ درصد مرگ و میر کاهش و طی سه ماه آینده ۵۰ درصد بستری و ۴۰ درصد مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

او افزود: ظرفیت تست‌های کرونا را به ۲ برابر افزایش دادیم و در تلاشیم تا با راه اندازی آزمایشگاه دوم، این ظرفیت را به ۴ برابر افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.