در مراسمی با حضور استاندار یزد و به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، از ۱۲ کتابدار، کتابخوان و رئیس انجمن شهرستان برتر استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد گفت: آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار صبح امروز پنج‌شنبه ۲۹ آبان با حضور محمدعلی طالبی، استاندار یزد در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

او افزود: در این مراسم که به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش می‌شد، از ۱۲ برگزیده استانی حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی تقدیر به عمل آمد.

دوست فاطمی‌ها ادامه داد: در بخش انجمن‌های برتر شهرستان، از رضا زارع‌زاده، علیرضا نوکار و سیدمحمد رستگاری، فرمانداران شهرستان‌های مهریز، تفت و یزد به عنوان رؤسای برتر انجمن تقدیر شد.

این مسئول اظهار داشت: در بخش کتابدار فعال در حوزه مجازی نیز از مریم هدایتی، مسئول کتابخانه حاج علی‌اکبر کاظمینی، فرحنازالسادات میرنژاد، مسئول کتابخانه حضرت زهرا (س) و ایمان مطهری‌نیا، مسئول کتابخانه فرخی یزدی هر سه از شهرستان یزد، تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل کتابخانه‌های استان بیان کرد: وجیهه ابراهیمی، مسئول کتابخانه روستایی سیدالشهدا (س) اسلامیه شهرستان تفت، کبری ستار، مسئول کتابخانه روستایی شهید ذبیح‌الله شفیعی شهرستان ابرکوه و مرضیه زارع علی‌آبادی، مسئول کتابخانه روستایی شهدای بنادکوک شهرستان تفت نیز به عنوان کتابداران برتر در حزوه فعالیت‌های ترویجی معرفی و تقدیر شدند.

 دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: در بخش کتابخوانان برتر استانی نیز سه برگزیده از شهرستان‌های مهریز و یزد معرفی شدند.

او افزود: زهرا زارع عصمت‌آبادی، عضو کتابخانه روستایی سمساریزدی شهرستان مهریز، عطیه خراسانی، عضو کتابخانه روستایی حاج علی‌اکبر محبوبی مهریز و راحله سلطانی، عضو کتابخانه شهید هدایت سلطانی شهرستان یزد نیز در این بخش حائز رتبه برتر استانی شدند و مورد تقدیر استاندار یزد قرار گرفتند.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، از تلاش‌های یک‌ساله مدیرکل، کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد قدردانی کرد.

در حاشیه این مراسم استاندار یزد یاد و خاطره مرحوم مهدی نیکوروش، کتابدار، ناشر و فرهنگی پیشکسوت استان را که در آستانه هفته کتاب امسال درگذشت، گرامی داشت.

آیین استانی گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان یزد امسال به دلیل شیوع کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت‌کننده حضوری نداشت و علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم به صورت زنده از طریق فضای مجازی با این برنامه همراه بودند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار