مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان:

تشکل‌های تعاونی ظرفیتی برای اشتغال جامعه ایثارگران است

جهاندیده گفت: برای ایجاد اشتغال جامعه ایثارگران می‌توان از ظرفیت ایجاد تشکل‌های تعاونی برای تولید اجناس و کالا‌های داخلی بهره برد و زمینه عرضه محصولات آنان را فراهم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان در نشست بررسی روند اجرایی تفاهم‌نامه وزارت متبوع و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این‌باره اظهارداشت: بر اساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت قانونی در حوزه اشتغال و درمان برای خدمات‌دهی به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در سیستان‌وبلوچستان با ۱۰ دستگاه اجرایی و موسسات پولی و بانکی به قشر گسترده‌ای از مردم خدمات‌رسانی می‌کند تصریح کرد: این دستگاه‌ها با استفاده از توان و ظرفیت موجود خود آماده خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز شهدا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در قوانین کشور به ایثارگران و خانواده‌های آنان توجه ویژه‌ای شده و در سال‌های اخیر ابزار‌ها و شرایط مناسبی برای حمایت از اشتغال ایثارگران به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال جامعه ایثارگران می‌توان از ظرفیت ایجاد تشکل‌های تعاونی برای تولید اجناس و کالا‌های داخلی بهره برد و زمینه عرضه محصولات آنان را فراهم کرد.

جهاندیده بیان کرد: همچنین از محل منابع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، سهمیه‌ای برای نهاد‌های حمایتی نظیر بنیاد شهید در نظر گرفته شده است که می‌توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

او  همچنین برای پیشبرد هرچه سریع‌تر مفاد این تفاهم‌نامه خواستار تشکیل کمیته استانی مشترک بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید شد و بر ضرورت اطلاع‌رسانی اجرای تفاهم‌نامه و مزایای آن در بین جامعه هدف تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار