هواشناسی بوشهر اعلام کرد از اواخر وقت امروز، جهت وزش باد در استان و بر روی دریا جنوبی می‌شود و از اواخر وقت امروز به سرعت آن افزوده خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی یک سامانه ناپایدار جوی از امروز به جنوب غرب کشور است، بنابراین پیش بینی می‌شود جهت وزش باد‌ در استان و بر روی دریا جنوبی شود و از اواخر وقت امروز به سرعت آن افزوده شود.

محمدرضا انصاری ادامه داد: همچنین از شنبه تا اوایل دوشنبه در برخی ساعات با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش تندباد (عمدتاً در نیمه شمالی استان) پیش بینی می‌شود.

او افزود: در این مدت با وزش باد‌های شدید جنوبی در مناطق همجوار، احتمال ایجاد گردوخاک و نفوذ آن بر روی خلیج فارس دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: تا فردا آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و فردا در برخی مناطق از نیمه شمالی استان با احتمال بارش پراکنده باران خواهد بود.

انصاری گفت: جهت وزش باد بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان ۱۲ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: ارتفاع موج نیز امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود که از امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی افزود: در شبانه روز گذشته جم  با ۱۲ درجه سلسیوس و دیر و عسلویه با ۳۰ درجه سلسیوس کم‌ترین و بیش‌ترین دما را ثبت کرده‌اند.

انصاری عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۴۲، مد اول ساعت ۱۴:۱۵، جزر دوم ساعت ۱۵:۴۷ و مد دوم ساعت ۲۳:۱۹ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.