عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه نه باشگاه‌ها می‌توانند هزینه var را پرداخت کنند و نه فدراسیون فوتبال هزینه آن را متقبل می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مرادی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره استفاده از کمک داور ویدیویی در مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: استفاده از داور ویدیویی، نیازمند صرف هزینه بسیار بالایی است. الان در بیشتر کشور‌های دنیا استفاده از var (کمک داور ویدیویی) در حال انجام است.در کشوری مثل ترکیه که اشتباهات داوران زیاد است، خود باشگاه‌ها متقبل شده‌اند که هزینه خریداری این سیستم را پرداخت کنند. در کشور ما به دلیل هزینه سنگینی که این سیستم دارد، متاسفانه نه باشگاه‌ها می‌توانند هزینه آن را پرداخت کنند و نه فدراسیون فوتبال هزینه آن را متقبل می‌شود. تازه اگر فدراسیون فوتبال قبول کند که هزینه این سیستم را پرداخت کند، چیزی در حدود ۹ ماه طول خواهد کشید تا ما بتوانیم تائیدیه آن را از فیفا بگیریم.


بیشتر بخوانید


او افزود: اگر ما می‌خواهیم اشتباهات داوری را برای همیشه از بین ببریم، چاره‌ای نداریم جز این که سیستم کمک داور ویدیویی را در فوتبالمان راه اندازی کنیم. ما تا چه قدر می‌توانیم داوران را به خاطر اشتباهات، از بازی‌ها محروم کنیم. جالب است در ۲ هفته‌ای که از مسابقات لیگ گذشته است ما در ۳ مسابقه شاهد اشتباهات داورانمان بودیم. ابتدا در دیدار هفته اول که بین تیم‌های فولاد خوزستان با ذوب آهن برگزار شد، شاهد اشتباهات داوری بودیم. در هفته دوم هم که از روز گذشته آغاز شده است، دیدیم گلی که تیم فوتبال سپاهان زد در شرایط کاملا آفساید به ثمر رسیده است.

مرادی تصریح کرد: اگر قرار باشد در هفته‌های بعد، اشتباهات داوری همچنان ادامه پیدا کنند، ما چاره‌ای نداریم جز این که یک جلسه بسیار فوری را با عزیرانمان در کمیته داوران برگزار کنیم تا نسبت به اشتباهات داوران بحث و تصمیم گیری کنیم. الان که هیچ تماشاگری در ورزشگاه‌ها وجود ندارد، داوران می‌توانند خیلی راحت‌تر سوت بزنند تا زمانی که هوادار در استادیوم است. به هر حال امیدوارم در هفته‌های بعد شاهد اشتباهات کمتری از سوی داورانمان باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار