به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون میتوانیم برای اولین بار به جنگ فیسبوک علیه اطلاعات غلط انتخاباتی نگاهی بیاندازیم. انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ منجر شد تا فیسبوک روی بیش از ۱۸۰ میلیون پست که اطلاعات نادرست منتشر کردند، برچسب بزند؛ و همچنین ۲۶۵ هزار محتوا به دلیل شکستن قانون این شرکت در مداخله رای دهندگان حذف شد.
گای روزن، نایب رئیس درستکار فیسبوک این آمار را طی مصاحبهای تلفنی در روز پنجشنبه با خبرنگاران به اشتراک گذاشت. او اظهار کرد که حدود ۹۵ درصد از کاربران فیسبوک روی برچسبهای هشدار برای نمایش پستهایی که به علت نشر اطلاعات غلط برچسب گذاری شده اند، کلیک نمیکنند. از همه مهمتر اینکه این آمار دوره زمانی بین ماه مارس و روز انتخابات را پوشش میدهد، بنابراین هیچ دیدگاهی مبنی بر تلاشهای پس از انتخاباتی شرکت برای کاهش سرعت انتشار محتوا غلط را مطرح نمیکند.
روزن همچنین آپدیتی بر تلاش شرکت در مبارزه علیه اطلاعات نادرست در مورد کووید ۱۹ را منتشر کرد. او گفت بین ماههای مارچ و اکتبر، فیسبوک بیش از ۱۲ میلیون محتوا را به علت انتشار اطلاعات نادرست خطرناک در مورد بیماری کرونا حذف کرده است. تحت قوانین فیسبوک، این شرکت اطلاعات غلطی را که میتواند منجر به آسیب حتمی شود، از جمله درمانهای ساختگی، حذف میکند. شایعاتی که کم خطرتر طلقی میشوند هم جهت اثبات نادرستی به مسئولین ممیزی شرکت فرستاده میشوند. به گفته روزن، فیسبوک اکنون ۱۶۷ میلیون پست را به دلیل انتشار اخبار غلط در مورد بیماری کرونا برچسب زده است.
این اعداد به موازات جدیدترین گزارش شفاف سازی این شبکه اجتماعی، که جزئیات تنزل محتوای فیسبوک به دلیل سیاستهای مختلف را شرح میدهد، فراهم شده اند. این گزارش ضوابط جدید اعمال شده بر روی شرکت برای مبارزه علیه نفرت پراکنی را افشا کرده است. فیسبوک گفت این شرکت تنها بیش از ۲۲ میلیون محتوا را طی سومین فصل سال ۲۰۲۰ به دلیل نفرت پراکنی حذف کرد. این عدد با ۲۲.۵ تنزل متحوا در فصل گذشته همراستا است. اما برای اولین بار، فیسبوک در مورد اعداد منتشر شده دیدگاه نیز ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/