فرماندار قروه گفت:۳۶ مراسم عروسی که مردم گزارش برگزاری آن را دادند تذکر گرفته و ۶ نفر از آن‌ها هم به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین الماسی فرماندار قروه گفت: مردم در گزارش تخلفات نقش مهمی دارند و بیشتر گزارش‌هایی که به ستاد کرونا ارائه می‌شود از طرف آن‌ها است.

او با اشاره به اجرای طرح تعطیلی بازار از ساعت ۱۸ در هفته گذشته افزود: اقدامات خوبی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت، اصناف، اتحادیه‌ها و مراکز بهداشت شهرستان انجام شد، ولی فقط ۷۰ درصد موفقیت داشت.

الماسی با اشاره به اینکه شهرستان قروه در حال حاضر در وضعیت قرمز به سر می‌برد، اضافه کرد: میزان بستری بیماران کرونایی در شهریور روزانه پنج نفر بود که اکنون به ۴۹ نفر افزایش یافته است.

فرماندار قروه به تعامل و هماهنگی مناسب بین ادارات و ارگان‌های شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: هر هفته جلسات ستاد مقابله با کرونا برگزار و وظایف نهاد‌ها به آن‌ها یادآوری می‌شود.

الماسی با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا از اول آذر تاکید کرد: تشدید نظارت بر پروتکل‌ها، تست هدفمند، بیماریابی فعال و قرنطینه بیماران، اطلاع رسانی و آموزش همگانی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر، اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت روند درمان سرپایی از راهبرد‌های این طرح است.

او گفت: با هدف افزایش بیماریابی در شهرستان تعداد مراکز تست کرونا از سه مرکز فعلی بیشتر خواهد شد و قرارگاه مواسات مومنانه هم در قالب حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر با کمک خیرین به قشر‌های آسیب دیده، کمک می‌کند.

فرمانداره قروه از جمله مشکلات بیمارستان شهید بهشتی را دستگاه اکسیژن ساز اعلام کرد و افزود: دستگاه اکسیژن ساز دوم این مرکز درمانی در حال نصب است و بزودی راه اندازی می‌شود همچنین یک کارخانه تولید اکسیژن نیز در این شهرستان فعالیت دارد.

الماسی یادآور شد: کارخانه فولاد شهرستان هم برای خرید و اهدای ۴۰ دستگاه کپسول اکسیژن ساز و ۱۰ دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان اعلام آمادگی کرده است.

فرماندار قروه اظهار داشت: در حال حاضر ۲ بخش بستری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی فعال است که ظرفیت آن تا ۸۰ نفر پیش‌بینی شده که نیمی از ظرفیت آن تکمیل است.

الماسی تاکید کرد: زنان خانه‌دار و نظامی‌ها از جمله افرادی هستند که در گسترش کرونا تاثیر داشتند چرا که زنان خانه‌دار با شرکت در دورهمی‌ها و حضور مستمر در بازار به شیوع این ویروس دامن زده‌اند.

او افزود: تعداد نظامیان این شهرستان که در شهر‌های دیگر خدمت می‌کنند و رفت و آمد هم زیاد دارند و همین باعث شده تا برخی از آنها، چون مبتلا بوده و اطلاع نداشتند خانواده‌های خود را آلوده کنند.

الماسی از این دسته از افراد خواست تا در فواصل منظم ۲ هفته‌ای به محل سکونت خود باز گردند و در صورت امکان قبل از مراجعه، تست کرونا بدهند.

او اضافه کرد: تغییر جهش ویروس در کنار تغییر رفتار مردم و عادی انگاری بیماری باعث شد تا شهرستان قروه که از مناطق کم خطر کردستان بود اینک دارای وضعیت قرمز و خطرناک باشد.

در حال حاضر ۴۶ بیمار در قروه به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند واز اسفند سال گذشته تا ظهر دیروز۶۲ نفر در این شهرستان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.