فرماندار قصرشیرین گفت : عملیات اجرایی طرح جامع گمرک پرویزخان که در اسفندماه سال ۹۷ آغاز شد اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : طرح جامع گمرک پرویزخان بزرگترین طرح گمرک ایران از نظر ارزش ریالی است و در مرحله اول ۷۴ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته که اجرای آن می‌تواند امکاناتی درخور شان و این مرز رسمی در آن ایجاد کند.

او گفت : اجرای کامل طرح جامع پرویزخان به گفته مسئولان سه سال طول می‌کشد که در این طرح ساختمان گمرک، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت نیز جانمایی و پیش بینی شده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: در طرح جامع گمرک پرویزخان تمام زیرساخت‌ها و نیاز‌های بلندمدت این گمرک از جمله محوطه‌سازی، راه ورودی و خروجی، فیبرنوری، فاضلاب، آب و برق و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.

منطقه ویژه آماده سرمایه گذاری

فرماندار قصرشیرین افزود: ۲۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش دولتی و بخش خصوصی برای اجرای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هزینه شده و اکنون این آمادگی را برای حضور سرمایه گذاران برای ایجاد سردخانه، انبار و صنایع تبدیلی داریم.

تاتار ادامه داد: ابلاغ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، مصوبه هیات دولت و مجلس شورای اسلامی در سال ۹۳ است که در مرحله نخست آن یک هزار و ۳۳۵ هکتار زمین به این امر اختصاص یافت و هم اکنون از این مقدار، ۳۰۰ هکتار آن طراحی و زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، فاضلاب و سایت شهری برای ۱۲۲ هکتار از مجموع این ۳۰۰ هکتار عملیاتی شده است.

فرماندار قصرشیرین گفت: در ۱۲۲ هکتار زمین منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، عملیات تسطیح، محوطه سازی، راهسازی، احداث توقفگاه خودرو، آب، برق و فاضلاب، سایت مخازن سوختی، معابر و مجتمع اداری انجام شده است.

او ادامه داد: بخشی از سرمایه گذاری در منطقه ویژه از سوی بخش خصوصی برای ایجاد سایت مخازن سوختی انجام شده که مرحله دوم آن نیز در دست اقدام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.