به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته هشتاد و چهارمین قسمت از برنامه سینمایی هفت روی آنتن رفت.
سینماها تبدیل به فروشگاههای خالی از کالا شده اند
در میزگرد اول برنامه هفت دو سینمادار از مشکلات چندین ماهه سینماها گفتند. مجتبی بهزادیان مدیر سینما فرهنگ در این باره گفت: سینما در شرایط کرونایی کمترین خطر را دارد؛ ما در سینما فرهنگ جشنواره فیلم کودک برگزار کردیم، ولی هیچ اتفاقی برای کسی رخ نداد. وزارت ارشاد یکسری صنوف را پر خطر اعلام کرد، ولی سینما در این لیست نبود اما باز سینماها تعطیل می شوند. ما اکنون تبدیل شدیم به فروشگاهی که غرفههای خالی داریم و هیچ جنسی برای ارائه نداریم. اگر کرونا هم نبود با این فیلمهای ارائه شده هیچ اتفاقی برای سینما رخ نمی داد. اگر فیلم مخاطب پسند داشته باشیم، می توان سینما را زنده نگه داشت ولی ما الان هیچ چیزی برای عرضه نداریم. فروش سال ۹۸ در سینما نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان بود. پارسال ۸۰ فیلم اکران شد، ولی ۱۰ فیلم گیشه را نجات دادند.
فرشید مصلحتی مدیر سینما پارس هم گفت: هیچ کدام از سینماها حتی پول آب و برقشان را ندارند. مدام میگویند پول تهیهکنندهها را پرداخت کنید. وقتی پول و بودجهای نیست چگونه پرداخت کنیم؟! سینما در این شرایط چگونه می تواند به حیات خود ادامه دهد؟ وزارت ارشاد هم به تعهدات خود عمل نکرده است.
بررسی بازگشت حاتمیکیا به سریال سازی در میز رسانه
در میز رسانه، کارشناسان رسانه به بررسی اخبار مهم این هفته پرداختند که در صدر اخبار بازگشت ابراهیم حاتمی کیا به سریال سازی بود.
حسینسلطان محمدی دراین باره گفت: بازگشت آقای حاتمی کیا به سریال سازی و ساخت سریال موسی (ع) خبری خوب است. دیدگاه کارگردانان به زندگی پیامبران متفاوت است. در جهان بحث یهود خیلی مهم است؛ خوشبختانه آقای حاتمی کیا خیلی سیاه و سفید به کاراکترها نگاه نمی کند. ما می توانیم امیدوار باشیم که یک سریال خوب را شاهد باشیم. سریالی که سر و صدا خواهد کرد و یک کار استراتژیک و مهم است. ا
جواد محرمی هم در ادامه افزود: اهمیت سریال موسی از ابعاد مختلف است و حضور ابراهیم حاتمی کیا می تواند بار کیفی این سریال را بالا ببرد. سینمای ایران در مسائل فنی شاهد رشد بوده و مشکل اصلی آن فیلمنامه است. سینمای حاتمی کیا دو مزیت دارد یکی بحث فنی یکی بحث دیالوگ نویسی که هر دو در سریال تاریخی اهمیت دارند.
انتهای پیام/