نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تقویت روح انقلابی مهمترین شاخصه بسیجی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تقویت روح ایمانی و انقلابی برای بسیجیان حرف اول را می‌زند و مهمترین ویژگی آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در دیدار شورای بسیج طلاب گفت: تقویت روح ایمانی و انقلابی برای بسیجیان حرف اول را می‌زند، همان گونه که سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس این موضوع را با جدیت دنبال کردند و منشأ اثر شدند.

او با بیان اینکه فرهنگ بسیجی برگرفته از فرهنگ انبیاء است، افزود: باید فرهنگ دین، انبیاء و ائمه اطهار (ع) را با جدیت بیشتر در فضای بسیج تبیین کرد تا اهداف متعالی دین تحقق یابد.

امام جمعه قزوین پیگیری مطالبات قرآنی را از دیگر رسالت‌ها و وظایف بسیجیان عنوان کرد و گفت: بسیجی آن کسی است که بدون آن که کسی بگوید کاری زمین مانده است، خودش جلوتر اقدام کند و در پیگیری مطالبات قرآنی، سختی‌ها، گرفتاری‌ها و مشکلات مردم پیشتاز و پیش‌قدم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اخلاص را شاخصه دیگر بسیجی بودن دانست و گفت: اخلاص وقتی با فضای طلبگی همراه شود، ارزش بیشتری پیدا می‌کند و اثرگذارتر می‌شود.

امام جمعه قزوین افزود: بسیجی کسی است که با شجاعت بالا از عدالت حمایت می‌کند و با ظلم به مبارزه بر می‌خیزد و هیچ موضوعی او را از حرکت در این مسیر باز نمی‌دارد.

وی عنوان کرد: روح جهادی و ولایی بودن برای فعالیت در عرصه بسیج بسیار حائز اهمیت است و از جمله ویژگی‌هایی است که بسیجی حقیقی را متمایز می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: تحکیم مبانی دینی در بین مردم رسالت مهمی است که طلاب بسیجی بر عهده دارند، لازم است در بحران‌هایی که در جامعه پیش می‌آید دست‌گیر مردم باشیم، اما در نهایت هدایت کار‌ها باید به مردم سپرده شود و هرگز کار طلبگی را رها نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بصیرت بخشی را رسالت مهم بسیجیان عنوان کرد و ادامه داد: بصیرت افراد در بزنگاه‌ها مشخص می‌شود و ضروری است این شاخصه مهم را در حوزه‌ها و جامعه دنبال کرد تا آگاهی و شناخت جامعه هر روز ارتقا یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار