به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم کشاورز مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطوح ملی و استانی و به منظور حفظ سلامت بیمه شدگان و شاغلان در واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی از اول تا ۳۰ آذر ماه امسال با اتخاذ تدابیر لازم ارائه خدمات در دو حوزه بیمه و درمان با محدودیتهایی همراه است.
او، با اشاره به اینکه اعلام محدودیتهای کرونایی در فعالیتهای سازمانی برابر بخشنامه جدید سازمان ضروری است، تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت بیمهشدگان و همکاران شاغل در واحدهای اجرایی اقدامات لازم با هدف مهار و مقابله با ویروس کرونا اجرا می شود.
کشاورز، ادامه داد: در این رابطه برگزاری جلسات هیاتهای بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات، کمیسیونها و شوراهای پزشکی در دوره مذکور به طور موقت تعلیق می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، افزود: معرفی بیمه شدگان به کمیسیون پزشکی که مستلزم مراجعه بیمه شده به پزشکان معالج و مراکز درمانی است، متوقف و به منظور جلوگیری از زایل شدن شرایط مقرر در مواد (۷۵) و (۸۰) قانون تامین اجتماعی، متقاضیان به نحوی راهنمایی می شوند که حفظ و ادامه بیمهپردازی آنان میسر شود.
او، گفت: انجام همه بازرسیها اعم از کارگاهی و موارد مرتبط با بیمه شدگان شامل بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان و کارگران ساختمانی در دوره تعیین شده واقعیت ندارد و جلسات کمیتههای احتساب سوابق نیز در رابطه با بیمهشدگانی تشکیل می شود که تبعات بررسی پرونده آنان حائز اهمیت بوده و منجر به صدور احکام تعهدات قانونی بلندمدت شود.
کشاورز با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه های ابلاغی برای کنترل و کاهش بیماری کرونا، بیان کرد: با توجه به اینکه مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا باعث تعطیلی فعالیت حداقل دوسوم کارمندان دستگاههای اجرایی در شهرهای قرمز میشود که ممکن است برخی شهروندان تصمیم بگیرند برای پیگیری مسائل مرتبط با بیمه خود اقدام کنند که با توجه به تعدیل نیروهای اجرایی در زمان قرنطینه، امکان پاسخگویی لازم به آنان نیست و باید پرداختن به انجام سایر امور به زمان دیگری موکول شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس، تصریح کرد: از کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان درخواست می شود در شرایط بحرانی فعلی برای حفظ سلامتی خود و سایر افراد جامعه تنها برای انجام کارهای ضروری به شعب این سازمان مراجعه کنند و با استفاده از سامانه غیرحضوری eservices.tamin.ir خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
او، ادامه داد: واحد ارتباط با مشتری سازمان تامین اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ پاسخگوی تلفنی مخاطبان است.
انتهای پیام/ت