درخواست اتحادیه عرب از سازمان ملل برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها

دبیرخانه اتحادیه عرب از سازمان ملل خواست تدابیر لازم را برای اجرای قطعنامه‌های خود بر اساس منشور این سازمان در زمینه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به کار بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، دبیرخانه اتحادیه عرب از سازمان ملل خواست تدابیر لازم برای اجرای قطعنامه‌های خود را بر اساس منشور این سازمان اتخاذ کند تا به پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از سال ۱۹۶۷ و فراهم شدن امکان اعمال حاکمیت و استقلال کشور فلسطین منجر شود.

سعید ابوعلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس بخش فلسطین و اراضی عربی اشغالی امروز در اظهاراتی به مناسبت سالگرد استقلال فلسطین گفت: جامعه بین الملل و سازمان ملل به نمایندگی از آن مسئولیت حقوقی و معنوی پایان دادن به اشغالی را دارد که از سال ۱۹۶۷ آغاز شده است و نیز مسئولیت ایجاد کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس. از این رو باید تدابیر لازم را برای اجرای قطعنامه‌های خود اتخاذ کند به گونه‌ای که به پایان اشغالگری منجر شود و به فلسطین اجازه اعمال حاکمیت و استقلال بدهد.

او افزود سازمان ملل و کشور‌های عضو آن مسئولیت راه حل دو کشور را از زمان صدور قطعنامه تقسیم فلسطین در سال ۱۹۷۴ به عهده دارند. سازمان ملل هم باید با اعتراف به کشور مستقل فلسطین تلاش خود را برای رعایت انصاف در حق مردم فلسطین، به رسمیت شناخته شدن حقوق آنان و اعمال فشار برای پایان یافتن اشغالگری را دوچندان کند.

او در ادامه گفت: طرح‌ها و تلاش‌هایی مانند معامله قرن که حقوق ملت فلسطین را نادیده می‌گیرند و قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی را نقض می‌کنند، قوانینی که حقوق ملت فلسطین را تضمین کرده اند، موفق نخواهند شد.

در چنین روزی در سال ۱۹۸۸ نمایندگان ملت فلسطین در الجزایر اعلامیه‌ای تاریخی را در زمینه آرمان فلسطین صادر کردند که محتوای آن اعلام استقلال برای ایجاد کشوری فلسطینی در اراضی اشغال شده سال ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی بود. اکثر کشور‌های جهان به سرعت این کشور تازه متولد شده را به رسمیت شناختند و با مبارزه ملت آن برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل اعلام همبستگی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر هر چی ظالمه، صلوات بر مومنین و مومنات
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۸ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
چه عجب از آمریکا نترسیدن....
آخرین اخبار