تیم‌های فوتبال لیورپول و لسترسیتی امشب (یکشنبه) در چارچوب هفته نهم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر فوتبال انگلیس تیم فوتبال لیورپول امشب (یکشنبه) از ساعت ۲۲:۴۵ در ورزشگاه "آنفیلد" پذیرای لسترسیتی صدرنشین است.

تیم لیورپول در حالی میزبان لسترسیتی خواهد بود که از ۸ بازی ۱۷ امتیاز کسب کرده است و در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار دارد و در آن سوی میدان، لسترسیتی با کسب ۱۸ امتیاز از ۸ بازی در رتبه سوم قرار دارد و می تواند با  پیروزی در این دیدار بار دیگر  به صدر جدول تکیه بزند.

"برندان راجرز"، سرمربی لسترسیتی بسیار خوش شانس است که در این مقطع از فصل به مصاف لیورپول می‌رود، زیرا "یورگن کلوپ" در حالی تیمش را روانه این بازی خواهد کرد که بحران مصدومیت دست از سر این تیم بر نمی‌دارد و بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری مصدوم می‌شوند.

لیورپول هنوز با مصدومیت ستاره هلندی خط دفاعی خود یعنی "فن دایک" کنار نیامده بود که "جو گومز" مدافع میانی و "جوردن هندرسون "هافبک ملی پوش این تیم نیز در دیدار‌های ملی مصدوم و خانه نشین شدند که در این میان "گومز" به دلیل مصدومیت زانو به احتمال زیاد تا پایان فصل دور از مسابقات خواهد بود.

"ترنت الکساندر آرنولد" مدافع راست لیورپول، هم دیگر مصدوم و غایب این تیم است. علاوه بر این بازیکنان، "رایز ویلیامز" و "نکو ویلیامز" ۲ مدافع دیگر لیورپول هم وضعیت نامشخصی دارند.

به عبارت دیگر "یورگن کلوپ" در این بازی ۴ بازیکن اصلی خط دفاعی خود یعنی "اندرو رابرتسون"، "ترنت الکساندر آرنولد" که در بازی‌های ملی آسیب دیدند به همراه "فن دایک" و "گومز" که دچار مصدومیت طولانی مدتی شده اند را در اختیار نخواهد داشت و باید با خط دفاعی جدیدی به مصاف لسترسیتی برود.

لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی، که سومین خط دفاعی ضعیف این فصل لیگ جزیره را دارد از بازی هفته دوم به بعد نتوانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد و بدون شک با توجه به غیبت مدافعان اصلی اش کار بسیار سختی برای بسته نگه داشتن دروازه خود خواهد داشت.

در خط حمله لیورپول نیز محمد صلاح برای اولین بار در این فصل غایب خواهد بود. او به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این بازی نمی‌تواند به میدان برود. البته بر خلاف خط دفاعی، دست "یورگن‌کلوپ" در فاز هجومی بسته نیست و می‌تواند از "سادیو مانه"، "روبرتو فیرمینو" و ستاره نوظهورش یعنی "دیوگو ژوتا" استفاده کند.

بازی فوتبال لیورپول - لسترسیتی / نبرد بر سر صدرنشینی

نکات آماری

  • لیورپول در ۹ بازی خانگی آخر خود در لیگ برتر برابر لسترسیتی شکست نخورده، ۷ پیروزی و ۲ تساوی حاصل این بازی‌ها بوده است. فصل گذشته لیورپول هر دو بازی رفت و برگشت لسترسیتی را شکست داده بود.
  • لسترسیتی از ۱۶ بازی آخر خود برابر لیورپول فقط ۲ بازی را برده و در ۱۴ مسابقه دیگر برابر قهرمان فصل گذشته، سه تساوی و ۱۱ شکست داشته است.
  • آخرین پیروزی لستر برابر لیورپول به فوریه سال ۲۰۱۷ در ورزشگاه کینگ پاور برمی‌گردد، اما پس از آن تاریخ آن‌ها در ۶ بازی دیگر نتوانسته اند لیورپول را شکست دهند.
  • لیورپول در ۶۳ بازی اخیر خانگی خود در لیگ برتر شکست ناپذیر بوده است که از این نظر رکورددار لیگ جزیره محسوب می‌شود، رکورد پیشین آن‌ها که باز هم ۶۳ بازی بود، بین فوریه ۱۹۷۸ تا دسامبر ۱۹۸۰ ثبت شد سرانجام با شکست برابر لسترسیتی به پایان رسید.
  • لیورپول در ۱۳ بازی آخر خود در لیگ برتر فقط در یک بازی توانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد که آن هم در پیروزی ۲ بر صفر برابر چلسی بود. این تیم در ۶ بازی آخر خود در خانه حداقل یک گل دریافت کرده است.
  • در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، لیورپول ۱۶ گل دریافت کرده است و فقط ۲ تیم لیدز یونایتد و وست برومویچ با دریافت ۱۷ گل، بیشتر از لیورپول گل خورده اند.
  • بدون شک با توجه به حضور مهاجم آماده‌ای به نام "جیمی واردی" در خط حمله لسترسیتی، لیورپول کار بسیار سختی برای بسته نگه داشتن دروازه خود خواهد داشت. این تیم از بازی هفته دوم به بعد نتوانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد.
  • شاید تنها خبر خوش برای "یورگن کلوپ" بازگشت "فابینیو" باشد. این هافبک دفاعی برزیلی پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت همسترینگ به تمرینات برگشته و ممکن است در این بازی به میدان برود.

وضعیت مصدومان لستر

  • در تیم لستر سیتی "تیموتی کاستاینه" مدافع بلژیکی این تیم پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت همسترینگ که او را چهار هفته خانه نشین کرده بود، به ترکیب برگشته است.
  • دیگر بازیکن مصدوم لستر یعنی "وسلی فوفانا" مدافع فرانسوی این تیم که در بازی‌های ملی از ناحیه زانو مصدوم شده بود، مصدومیتش را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار