عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید برخورد‌های کریمانه در راستای حفظ شأن انسانی بیشتر با افراد کارتن‌خواب در گرمخانه‌ها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجدجامعی عضو شورای  اسلامی شهر تهران  در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهرداری مبنی بر لزوم نگهداری از کارتن‌خواب‌ها به صورت شبانه‌روزی در گرمخانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آمار‌های شهرداری تهران سال گذشته حدود ۴۵۰ هزار نفر شب از گرمخانه‌های پایتخت استفاده کردند و از کل تخت‌های مربوط به گرمخانه‌ها ۴۰۰ مورد آن متعلق به بانوان بود. تعداد تخت‌ها طی سال گذشته در گرمخانه‌ها ۱۸۰۰ مورد بود، افزود: در سال‌های گذشته راه‌اندازی گرمخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت چرا که برخی از این افراد بر اثر سرما در خیابان‌ها جان می‌باختند.

 مسجدجامعی بیان کرد: سال گذشته به صورت سرزده در روز‌های بارانی به تعدادی از گرمخانه‌ها رفتم و متوجه شدم به دلیل پایان زمان اقامت برخی از کارتن‌خواب‌ها باید گرمخانه‌ها را ترک می‌کردند که به نظرم امسال باید حتما فکری به حال این مسأله کرد.در برخی از روز‌های سرد استثنا‌هایی وجود دارد و می‌شود افراد کارتن‌خواب تمام روز را به صورت ۲۴ ساعته در گرمخانه بمانند و در روز‌هایی که کرونا شیوع یافته و هوا سرد است این مسأله باید به صورت یک قاعده کلی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال حدود ۷۰۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود از خدمات گرمخانه ها استفاده کنند که باید برخورد‌های کریمانه در راستای حفظ شأن انسانی بیشتر با افراد کارتن‌خواب در گرمخانه‌ها صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار