مقامات کره جنوبی از اقدامات محدود کننده تازه به منظور مهار موج سوم کرونا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر بهداشت کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد به منظور مهار موج سوم کرونا، در سئول (پایتخت کره جنوبی) و مناطق اطراف آن اقدامات محدود کننده جدیدی اعمال خواهد شد. بر این اساس در پایتخت کره جنوبی و مناطق اطراف آن، باشگاه‌های شبانه و کافه‌ها بسته خواهند شد و تجمعات مذهبی و نیز سرویس دهی رستوران‌ها محدود می‌شوند.

آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی تا نیمه شب گذشته از گزارش ۳۳۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا خبر داد که هرچند این آمار، نشانگر اندکی کاهش از روز قبل از آن به شمار می‌رود؛ اما نشانگر پنجمین روزی است که آمار موارد ابتلای جدید، بالای ۳۰۰ نفر گزارش شده است.

«پارک نیونگ هو» وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره جنوبی گفت: موج سوم به شکلی فزاینده در حال افزایش است. یک شیوع در سطح کشور از سوی مجموعه‌ای از ابتلا‌ها در کلان شهر متراکم سئول در حال رواج است؛ منطقه‌ای که سکونتگاه نیمی از جمعیت ۵۲ میلیونی کره جنوبی به حساب می‌آید.

بر پایه این گزارش، از روز سه شنبه، در بیشتر کافی شاپ‌ها در سئول تنها سرویس بیرون بر و نیز سرویس تحویل ارائه می‌شود و رستوران‌ها نیز باید پس از ۹ شب، سرو حضوری غذا را تعطیل کنند. دیگر محدودیت‌ها بر مکان‌هایی نظیر سال‌های ورزشی و نیز محدودیت حضور در تجمعات مذهبی و رویداد‌های ورزشی اعمال خواهد شد.

پیشتر نخست وزیر کره جنوبی در سخنانی گفته بود که ممکن است برای جلوگیری از شیوع بیشتر، به قوانین فاصله گذاری نیاز باشد.

روز شنبه نیز یک مقام کره جنوبی گفته بود در صورتی که این کشور نتواند جلوی شیوع کنونی را بگیرد، ممکن است با شیوعی به مراتب شدیدتر از دو موج سابق روبرو گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار