رئیس مرکز بهداشت خوزستان مطرح کرد؛

تست رپید، راهی برای کنترل شیوع بیماری کرونا/ نگران طغیان بیماری در فصل سرما هستیم

علوی گفت: استفاده از تست رپید که جواب آن طی ۲۵ دقیقه اعلام می‌شود، راهکاری موثر برای کنترل شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در نشست مشترک با خبرنگاران و اصحاب رسانه با تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا گفت: استفاده از تست رپید کرونا که نتیجه آن طی ۲۵ دقیقه اعلام می‌شود، نقش موثری در کنترل شیوع این بیماری دارد.

او با بیان اینکه به میزان ۸۰ درصد می‌توان به نتایج این تست اعتماد کرد، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا به کشور، در خوزستان با موج اول بیماری به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تعطیلی همه جانبه اصناف غیرضرور و همکاری مردم مواجه نشدیم، ولی به دلیل تداوم نداشتن محدودیت‌های مربوط به کرونا در زمینه کرونا، شاهد موج دوم در تیر و مرداد ماه بودیم.

علوی بیان داشت: هم اکنون تا حدودی شیوع بیماری در خوزستان کنترل شده است، ولی نگران فصل سرما هستیم، چراکه با سرد شدن هوا، خانواده‌ها سعی در گرم نگه داشتن منازل، مسدود کردن راه‌های تبادل هوا و در نتیجه ایجاد فرصت برای رشد ویروس خواهیم بود و همین امر احتمال شیوع عفونت‌های تنفسی را فراهم می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: تعطیلی‌های کنونی اگرچه روند شیوع بیماری را به طور موقت کند می‌کند، اما باید آمادگی برای جلوگیری از وقوع مرگ و میر را داشته باشیم، چراکه در حال حاضر مرگ و میر مبتلایان به کرونا نسبت به موارد بستری بالا بوده و این نشان دهنده بالا بوده آلودگی میکروبی است.

او به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با عنوان محله محور همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با هدف کلی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ از طریق مشارکت‌های مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیرو‌های بسیج و هلال احمر اجرایی خواهد شد.

علوی، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در ۳ ماه، کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد طی یک ماه و ۵۰ درصد در ۳ ماه، کاهش مرگ حداقل به میزان ۱۰ درصد در یک ماه و ۴۰ درصد در ۳ ماه و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد طی یک ماه و ۹۰ درصد طی ۳ ماه را از جمله اهداف اختصاصی طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.