معرفی دبیر جدید جامعه زینب (س)

مراسم تودیع و معارفه دبیر جدید جامعه‌ حضرت زینب (س) در گلستان شهدای اصفهان به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ضیایی   مدیر جدید جامعه  زینب(س) گفت: جامعه زینب (س) به عنوان اولین حزب زنان و دارای مجوز رسمی از وزارت کشور ،مهد پرورش بانوان مومنه و مجاهده‌ای است که جلوه‌های گوناگون از ایثار و ایمان را در جامعه کنونی و در عرصه‌های مختلف با بهره گیری از شخصیت بی نظیر حضرت زینب (س)  الگوی برجسته‌ای از زن مسلمان ایرانی به تصویر کشانده و در راستای تربیت دختران امروز و مادران آینده، نقش به سزایی ایفا نماید.

او ادامه داد: به لطف خداوند تبارک و تعالی، زنان ولایتمدار جامعه زینب (س) تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفدا) و در سایه سار رهنمود‌های مقام عظمای ولایت تلاش می‌نمایند، با حضور فعال و تاثیرگزار خود در عرصه‌های گوناگون جامعه، برتوسعه ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و تربیت زنان زینبی با تفکر ولایی و انقلابی بیفزایند.

مدیر جدید جامعه  زینب(س) افزود: الگو‌هایی که از صدر اسلام مطرح است، نشان می‌دهد که زنان مسلمان در جامعه خود به اندازه مردان مسئول هستند و با بررسی رخداد‌هایی که در طول تاریخ یک صد سال اخیر کشورمان و کشور‌های دیگر رخ داده کاملاً مشهود است که زنان همیشه در کلیه تحولات کشور نقش آفرینی می‌نمودند. از جنبش تنباکو تا انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی نمونه‌هایی از نقش تاثیرگذار زنان در جامعه است.

ضیایی بیان کرد: زنانی که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشم پوشی کنند زنان مسلمان ولایی و ایرانی هستند که نقش مهمی در حیطه‌های اجتماعی ایفا نموده اند و درمبارزات ستم شاهی، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، با پیروی از مکتب عاشورا نقشی پر رنگ، سرشار از ایثار، فداکاری وصف ناپذیر حماسه‌های فراموش نشدنی آفریدند.
 
او تاکید کرد: این زنان برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور اثرگذار وآگاهانه، برگ‌های زرینی بر تاریخ رشادت‌های این مرز و بوم افزودند تاجایی که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) نقش زنان را پررنگ تر، با ارزشتر وپیش قدم نسبت به مردان عنوان نموده و می‌فرمودند: «نقش زنان در جامعه، در چند نهضت که در ایران واقع شد، نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، قضیه‌ی پانزده خرداد، نقش زن‌ها بالاتر از مرد‌ها اگر نبود، کم‌تر نبود آنچه که خود شما شاهد بودید در این نهضت اسلامى و انقلاب اسلامى حاضر است، نقش بانوان از نقش مرد‌ها در این انقلاب اسلامى بالاتر بود».

مدیر جدید جامعه  زینب(س) گفت: زنان در مدیریت خانواده و تحکیم پایه‌های معرفتی و اعتقادی خانواده جامعه اسلامی نیز نقش بسزایی دارند بلکه در عرصه اجتماع با عنوان منادیان حق با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به هم قشران خود گام موثری در تحقق اهداف گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی ایفا کنند در زمان و شرایط کنونی نیز، زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی و... جامعه فعالیت داشته و حضور پررنگی بسیار تأثیرگذار دارند. علاوه بر آن نقش‌آفرینی زنان در بنیان خانواده و در نقش اصلی خود که همسر بودن یا مادر بودن است را نمی‌توان نادیده گرفت.
 
ضیایی گفت: امروزه مشارکت زنان نسبت به ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف جامعه بیشتر شده است و نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند. چراغ راه و قطب نمایی که حضرت امام خمینی (ره) در این خصوص تبیین نموده اند: «اگر زن‌های انسان ساز از ملت‌ها گرفته بشوند، ملت‌ها به شکست و انحطاط خواهند رسید.» نیز به نقش سازنده آن‌ها در حفظ جامعه و تمدن سازی تاکید داشتند نهضت بزرگ و تاثیر گزاری همچون نهضت عاشورا گواه شایسته‌ای بر این حضور است و در عصر ما نیز حضور زنان روح حقایق انسجام بخشی را به کالبد اجتماع دمیده است فلذا به سبب وجود چنین نقش کلید و اثر گزاری است که گام دوم انقلاب و افق ترسیم شده برای آن زنان، جایگاه بسیار ویژه‌ای پیدا کرده است.

او ادامه داد: مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (حفظهم الله تعالی) در راستای اینکه انقلاب وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است فرمودند: «باید برای همه اقشار و آحاد مختلف جامعه رسالت خاص خود تعریف شود تا همگان به صورت ید واحده و در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی گام بردارند.» با وجود اینکه همه امت مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند، اما توجه ویژه به حوزه زنان و خانواده به عنوان یکی از ارکان زمینه ساز و پایه در بستر سازی این امر بسیار حائز اهمیت است. در این خصوص برای تحقق تمدن اسلامی، دو بخش (تولید فکر) و (پرورش انسان) باید تامین شود و نقش پر رنگ زنان در این گام قابل چشم پوشی نیست.
 

مدیر جدید جامعه  زینب(س)  اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه برای اعتلای جایگاه زن مسلمان باید مورد توجه قرار گیرد و با استعانت از بیانات گهر بار و ارزنده رهبر عزیز و فرزانمان که فرمودند: «معنویت و اخلاق را جهت‌دهنده همه حرکت‌ها و فعالیت‌های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است. «و تأکید کرده‌اند: «وجود معنویت و اخلاق، محیط زندگی را حتی با کمبود‌های مادی، بهشت می‌سازد و نبودن آن حتی با برخورداری مادی، جهنم می‌آفریند»، بنابراین اگر معنویت در جامعه و خانواده وجود داشته باشد، با نان خالی هم می‌توان زندگی کرد و به قولی، پول خوشبختی نمی‌آورد.
 
ضیایی تاکید کرد: «معنویت» را به معنی برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل: «اخلاص»، «ایثار»، «توکّل»، «ایمان» در خود و در جامعه دانسته و «اخلاق» را به معنی رعایت فضیلت‌هایی، چون «خیرخواهی»، «گذشت»، «کمک به نیازمند»، «راستگویی»، «شجاعت»، «تواضع»، «اعتمادبه‌نفس» و دیگر خلقیات نیکو دانسته‌اند؛ و فرمودند «زن اگر به خانواده پایبند شد، علاقه نشان داد، به تربیت فرزند اهمیت داد، به بچه‌های خود رسید، آن‌ها را شیر داد، آن‌ها را در آغوش خود بزرگ کرد، برای آن‌ها آذوقه‌های فرهنگی ـ قصص، احکام، حکایت‌های قرآنی، ماجرا‌های آموزنده ـ فراهم کرد و در هر فرصتی به فرزندان خود مثل غذای جسمانی چشاند، نسل‌ها در جامعه بالنده و رشید خواهند شد».
 
او گفت: اگر خانواده را به‌صورت درست تشکیل دهیم و به همه جوانب آن رسیدگی کنیم، به آرامش دست پیدا خواهیم کرد، چرا که «مهم‏ترین چیزی که بشر به آن احتیاج دارد، آرامش است. سعادت انسان در این است که از تلاطم و اضطراب روحی در امان و آرامش روحی داشته باشد. این را خانواده به انسان می‏‌دهد؛ هم به زن و هم به مرد». تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد.
 

مدیر جدید جامعه  زینب(س)  ادامه داد: در این مقطع تاریخی کنونی، رسالت شناسی زنان و شناخت مسئولیت‌ها و حقوق فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان مسلمان جایگاه ویژای یافته است. زن مسلمان امروز پرچمدار حق و عدالت جهانی است ودر گام دوم انقلاب با عزمی جزم‌تر مسیر تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرز‌های مطمئن ظهور، دنبال خواهد کرد.
 

ضیایی گفت: ما بانوان ولایی و زحمت کش جامعه حضرت زینب (سلام الله علیها) ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری کلیه دختران و بانون جامعه بار دیگر از اینجا و در جوار قبور پاک شهدای عزیزالشان مان و بانوی شهیده زینب کمایی و در محضر خانواده‌های عزیز شهدای مدافع حرم با روح مقدس شهدای عزیز پیمان می‌بندیم که:  با تمسک از مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علی‌ها) و مدد خواهی از حضرت زینب (سلام الله علیها)، همواره با چراغ راه قرار دادن فرامین گهربار پیر فرزانه انقلاب، اهتمام جدی و محکم کار تشکیلاتی خود را با خلوص نیت و تقوا و پرهیز از بازی‌های سیاسی و به دور از سیاست زدگی و خود محوری و حرکت در مسیر استوار ولایت و مطابق با منویات مقام عظمای ولایت، و با تعامل سازنده با همه گروه‌ها و نیرو‌های درون جبهه انقلاب اسلامی، برای پیشبرد اهداف انقلاب و فراهم سازی زمینه‌های ظهور آقا امام زمان (عج) گام برداریم.

او گفت: به منظورتوسعه فرهنگ اصیل اسلامی و تربیت زنان زینبی با تفکرولایی و انقلابی، تلاش می‌نماییم از تمامی ظرفیت‌های بانوان ولایی، انقلابی، مومنه، پژوهشگران، دانشجویان طلاب حوزوی محققان و تمام دغدغه‌مندان انقلاب و نظام برای احیای جامعه حضرت زینب سلام الله علی‌ها در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان و فعال سازی دفاتر در تمامی شهرستان‌ها استفاده خواهیم نمود.
 

مدیر جدید جامعه  زینب(س)  بیان کرد: در جهت پیشبرد تحقق اهداف جامعه  زینب (س) جوان گرایی و سرمایه گذاری برای جوانان و تشکیل اتاق فکر و هیات‌های اندیشه ورز بانوان برای تربیت مدیران نخبه و موفق برای آینده کشور، جذب نیرو‌های جوان، انقلاب، ولایی، مستعد و علاقمند به فعالیت‌های تشکیلاتی در دستور کار خود قرارداده و در این راه تلاش خواهیم نمود.
 

ضیایی  افزود: در راستای سیاست گذاری در جهت پرورش نخبه‌های فرهنگی سیاسی اجتماعی جوانان برای آینده ایران اسلامی نسبت به آموزش کار تشکیلاتی و تلاش برای پرورش مدیران توانمند و انقلابی و موفق با در نظر گرفتن شایسته سالاری و تقویت خود باوری و عزت نفس در بین بانوان و نخبگان جامعه گام برمی داریم.
 

او تاکید کرد: با توجه به اهمیت بنیان و تحکیم خانواده و تربیت نسل، در جهت فراهم آوردن شرایط زندگی آسان و تلاش در جهت رفع موانع ازدواج جوانان تلاش خواهیم نمود.با بستر سازی مناسب و مفید، با ارائه نقد‌های سازنده، نسبت به آگاه سازی بانوان و روشنگری و بصیرت افزایی برای شرکت در صحنه‌های بزرگ همچون انتخابات در جهت عزت و سربلندی ایران اسلامی و انتخاب افراد کارآمد، شایسته، جوان، انقلابی و ولایی قدم بر می‌داریم.

مدیر جدید جامعه  زینب(س)  گفت: با تشکیل کمیته حقوقی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و حقوقی رایگان به بانوان در جهت کمک به بهبود شرایط زندگی با استفاده از دانشجویان و فعالان برای پیگیری مطالبات حقوقی مغفول مانده بانوان و تحکیم خانواده سرانجام مقصود گام برخواهیم داشت. در جهت رشد و ارتقای سطح آگاهی دختران و بانوان جامعه، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان اصلاح سبک زندگی و آموزش سبک زندگی ایرانی برای تمام مقاطع سنی بانوان در جهت اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی خانواده اقدام خواهیم نمود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.