مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده مانع خام فروشی هم می‌شود.

نوفرستی مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: کشاورزی و دامپروری در شهرستان نهبندان بالغ بر ۴۰ درصد اشتغال و فعالیت مردم را به خود اختصاص داده است.

او افزود: کشاورزی و دامپروری یکی از بخش‌های توانمند و با پتانسیلی است که بایستی از تمامی ظرفیت‌های بالقوه آن استفاده کافی را برد.

نوفرستی بیان کرد: بخش کشاورزی و دامپروری از جمله بخش‌هایی است که می‌تواندبا ایجادارزش افزوده ناشی از صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی، زمینه را برای اشتغال زایی گسترده فراهم کند.

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد خراسان جنوبی تصریح کرد: تلاش‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در تولید محصولات دامی، کشاورزی و شیلاتی از خام فروشی این تولیدات نیز جلوگیری شود.

او ادامه داد: پروژه‌ها و سیاست گذاری‌هایی نیز در بحث آبیاری تحت فشار، توسعه سایت قرنطینه شتر، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و بحث الگوی کشت در نهبندان صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


نوفرستی گفت: جهاد کشاورزی بایستی در زمینه کسب رضایت کشاورزان و دامداران که سخت کوش‌ترین و سالم‌ترین افراد جامعه هستند گام بردارد.

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که قدم مثبتی در جهت اعتلای این حوزه و به فعلیت رساندن دستاورد‌های این بخش برداریم.

او اظهار کرد: علاوه بر اقداماتی که در دست اجراست بایستی ظرفیت‌های جدیدی را در شهرستان نهبندان کشف و شکوفا کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.