مرادی گفت: پل جزمان هلیلان در صورت تامین اعتبار تا ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ فردین مرادی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هلیلان گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ارتباطی هلیلان، پل جزمان است که در جریان سیل اسفندماه سال گذشته خسارت‌های جدی دید و ارتباط ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع شد.

مرادی تاکید کرد: احداث این پل از اهمیت بسزایی در هلیلان برخوردار است چراکه روزانه حدود یک هزار خودرو از روی این پل تردد می‌کنند.

او  اضافه کرد: بازسازی پل جزمان پس از سیل در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفت و مقرر شد یک پل پنج دهنه در این مسیر ایجاد شود.

رییس اداره راهداری هلیلان گفت : پل جزمان تا قبل از استقرار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان هلیلان ۴۵ درصد و هم اکنون دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مرادی یادآور شد: کل اعتبار پل جزمان ۶۰ میلیارد ریال است و مقرر شده است این پل با پنج دهنه ساخته شود.

او  افزود: پل جزمان یکی راه‌های ارتباطی و مواصلاتی بسیار مهم در هلیلان است چراکه در صورت تخریب یا مسدود شدن این پل ارتباط حدود نیمی از جمعیت منطقه و ارتباط بیش از ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع می‌شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هلیلان به دیگر پروژه مهم ارتباطی هلیلان اشاره و بیان کرد : پل دارپروشه پروژه مهم دیگری است در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

مرادی اضافه کرد: کل اعتبار پل دارپروشه هلیلان ۱۵ میلیارد ریال است که تا قبل از استقرار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان هلیلان ۴۰ درصد و اکنون دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

او  همچنین در خصوص شانه سازی محور‌های ارتباطی شهرستان هلیلان افزود: تاکنون حدود ۱۲ کیلومتر از محور شهرتوحید به پیازآباد توسط اداره راهداری شهرستان هلیلان شانه سازی شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.