پروژه سد عمارت گرمی با پیشرفت ۹۳ درصدی به مرحله تکمیل رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پروژه احداث سد عمارت شهرستان گرمی با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد به مرحله تکمیل رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات اجرایی این سد توسط پیمانکاران ادامه دارد و در صورت مساعد بودن هوا و تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

او اظهار داشت: برای اتمام این پروژه سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تلاش بر این است که این اعتبارت هرچه زودتر تامین شود.

جنگی مرنی افزود: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجم بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن امکان آبیاری اراضی منطقه و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می‌گردد.

او ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در باره تکمیل پایاب سد گیوی گفت: برای تامین مالی احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی به میزان ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال  تفاهم‌نامه‌ای بین بانک‌های عامل، وزارت نیرو و استانداری اردبیل مبادله و پیمانکار ذیصلاح نیز انتخاب شده و در منطقه در حال انجام عملیات اجرایی است.

جنگی افزود:با بهره‌برداری از  پایاب سد گیوی در شهرستان کوثر ۱۶ روستا از آن بهره‎مند می‌شوند.

او درباره عملیات اجرایی سد عنبران هم گفت: این سد با هدف تامین آب کشاورزی، تغذیه چاه‌ها و قنوات پایین دست، گردشگری و توسعه صنایع روستایی در بالادست شهر مرزی عنبران احداث شده و پیشرفت فیزیکی آن به ۴۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت اب منطقه ای اردبیل افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این  پروژه اختصاص یافته و آبگیری سد در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.