به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمی پیش از آغاز انتخابات آمریکا شرکت توئیتر تصمیم گرفت قابلیتی را به شبکه اجتماعی خود اضافه کند که به تمامی پستها و محتویات بارگذاری شده که اطلاعات اشتباهی را در خود جای میدادند برچسب اخطاریه میداد. اکنون به نظر میآید این مجموعه در سعی دارد این ویژگی را گسترش دهد و آن را به رسمیت بشناسد.
بر اساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده اگر کاربری یکی از پستهای دارای برچسب خطر را لایک کند با اخطاریه جدیدی روبهرو خواهد شد. این مجموعه روز دو شنبه اعلام کرد که قابلیت جدید خود را ابتدا در این هفته برای نسخه تحت وب و iOS برنامه خود منتشر خواهد کرد و این ویژگی پس از چند هفته نیز به گوشیهای اندرویدی خواهد رسید.
بیشتر بخوانید
با انتشار قابلیت قبلی و برچسب زدن به پستهایی که محتوای دروغین داشتند باعث شد که میزان بازنشر توئیت کاربران تا ۲۹ درصد کاهش پیدا کند. شرکت توئیتر اظهار داشته که مسئولان این مجموعه امیدوارند ویژگی نمایش دادن اخطاریه در زمان لایک پستهای دارای برچسب باعث شود کاربران به محتوای منتشر شده بیشتر دقت کنند و پستهای این چنینی را لایک نکنند.
تیم پشتیبان توئیتر اخیراً در شبکه مجازی مذکور پستی را منتشر کرد و نوشت: "اطلاعرسانی در رابطه با علت دروغین بودن پستهای مربوط به انتخابات، ویروس کرونا و دیگر موارد در رسانه امری مهم و ضروری است. قابلیتهای ما تا به امروز کمک کرده که ۲۹ درصد از میزان بازنشر پستها کاهش پیدا کند و کاربران کمتری محتوای غیرواقعی و یا گمراه کننده را در شبکه اجتماعی ما ببینند".
اخطار دادن به کاربران در زمان لایک کردن و یا بازنشر توئیتهای دارای برچسب اولین اقدام توئیتر برای مقابله با انتشار محتوای گمراه کننده نیست. این مجموعه از زمان انتشار قابلیت برچسبهای اخطاریه، پیش از بازنشر کردن پستها از کاربران باری دیگر تأییدیه میگیرد و همانند گذشته عمل نمیکند.
انتهای پیام/