مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: درختان واقع در مسیر پروژه‌های عمرانی، به‌جای حذف، جابجا و به محل دیگری منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان به امکان جابجایی درختان شهر کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون، ۳۵ اصله درختِ ۱۵ تا ۲۰ ساله جابجا شده است.

او از ساخت چندین قالب مخصوص جابجایی درختان خبر داد و افزود: با توجه به قرار گرفتن پل‌های عابر پیاده و کابل‌های برق در مسیر عبور جابجایی درختان، شیوه طراحی قالب‌ها برای جابجایی درختان تغییر کرده است.

علیزاده تصریح کرد: برای جابجایی بهتر درختان، تصمیم گرفته شد در اقدامی جدید، قالب‌ها به شکلی طراحی شود که درختان به‌صورت کاملاً افقی با خودرو حمل شوند.

او از جابجایی ۱۴ اصله درخت جوان در سه‌راهی شرف‌آباد خبر داد و بیان داشت: این تعداد درخت به شهرک، ولی عصر منتقل شد و با گذشت شش‌ماه از جابجایی و کاشت مجدد درختان، مشکل خاصی در آن‌ها دیده نشده است.

علیزاده به ساماندهی درختان و بهینه‌سازی آبیاری با برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت‌های فعال در زمینه نگهداری فضای سبز نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد فضای سبز شهر کرمان (نزدیک به ۶۰۰ هکتار)، به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان افزود: علاوه بر در اختیار داشتن هشت تانکر برای آبیاری درختان معابر، تعدادی تانکر نیز از سوی شرکت‌های طرف قرارداد تأمین شده و در حال حاضر آبیاری به‌صورت کامل انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه نظارت کامل بر نگهداری فضای سبز، بر عهده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری است، تصریح کرد: ۲۰ نفر ناظر عالی، در سطح مناطق کار نظارت بر فضای سبز را انجام می‌دهند.

او از حفاری هشت حلقه چاه در نقاط مختلف شهر کرمان خبر داد و گفت: به‌دلیل کمبود آب، هفت حلقه چاه نیز طی امسال حفر خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه شهرداری برای آبیاری فضای سبز، از پساب فاضلاب سهم دارد، تصریح کرد: متأسفانه پساب فاضلاب به‌صورت کامل به یک شرکت صنعتی واگذار شده و ۳۰ درصد سهم شهرداری نادیده گرفته شده است.

علیزاده افزود: برای گرفتن سهم شهرداری از پساب فاضلاب، از طریق استانداری و وزارت نیرو پیگیری‌های زیادی کردیم، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار