دونده آمریکایی دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس، در ۶۴ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ویلی اسمیت، عضو تیم ۴ در ۴۰۰ متر امدادی ایالات متحده آمریکا و برنده مدال طلای المپیک لس آنجلس، در ۶۴ سالگی درگذشت.

اسمیت که یک دونده برجسته دبیرستان در نیویورک بود، سال ۱۹۷۴ به عنوان دونده سال دبیرستان‌ها معرفی شد.

اسمیت در دانشگاه اوبرن تحصیل کرد و به عنوان یک دونده ۱۰۰ متر شروع به کار کرد و به عنوان عضو ذخیره تیم ۴ در ۴۰۰ متر ایالات متحده برای المپیک ۱۹۷۶ مونترال انتخاب شد.

او پس از آن به ۴۰۰ متر رفت و به سرعت موفق شد و توانست عنوان قهرمانی رقابت‌های ملی ورزش دانشگاهی و مدال نقره یونیورسیاد تابستانی ۱۹۷۷ صوفیه بلغارستان را به دست آورد.

اسمیت در مسابقات ۴۰۰ متر آزمایشی المپیک ۱۹۸۰ مسکو به مقام دوم رسید، اما به دلیل تحریم این بازی‌ها از سوی آمریکا نتوانست در این مسابقات شرکت کند.

سال ۱۹۸۴، اسمیت در مسابقات انتخابی المپیک در ماده ۴۰۰ متر در رده ششم قرار گرفت و به عضویت تیم ۴ در ۴۰۰ متر آمریکا در آمد و به دلیل اینکه در دور مقدماتی و نیمه نهایی شرکت داشت، مدال طلای المپیک را دریافت کرد.

اسمیت نتوانست به بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ سئول راه یابد و در ۴۰ سالگی بازنشسته شد، او سال‌ها بعد تلاش کرد برای حضور در المپیک آتلانتا ۱۹۹۶ عضو تیم ایالات متحده شود که در این امر ناموفق بود.

اسمیت همچنین به همراه تیم ملی دو و میدانی آمریکا ترتیب در جام‌های جهانی ۱۹۷۹ و ۱۹۸۱ مونترال و رم به قهرمانی دست یافت.
او همچنین در مسابقات ۴۰۰ متر بازی‌های پان آمریکن ۱۹۷۹ در سان خوان پورتوریکو مدال نقره گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار