وزیر خارجه آمریکا در آخرین دورگردی خود در منطقه از رویکرد خصمانه برخی کشور‌های عربی در قبال ایران تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آمریکا از متحدان عربی کشورش برای تعهد به مقابله با آنچه به ادعای او اقدامات «مخرب» ایران خوانده شد، تقدیر کرد.

مایک پمپئو، که در آخرین دورگردی خود در منطقه بسر می‌برد، در حساب توییتری خود آورد: این هفته در امارات، قطر و عربستان روابط مستحکم خود را بر اساس منافع امنیتی و اقتصادی متقابل بنا نهادیم. من از سخاوت میزبانان و تعهد مشترک ما در مقابله با نفوذ مخرب ایران در منطقه سپاسگزارم.

وزیر خارجه آمریکا در آخرین دوره گری منطقه‌ای خود در خاورمیانه تلاش می‌کند تا آخرین دستورات دولت فعلی کاخ سفید را به اعراب منطقه دیکته کند.

همزمان با حضور پمپئو در ریاض، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به همراهی رئیس موساد به عربستان سعودی سفر و در حضور وزیر خارجه آمریکا با محمد بن سلمان دیدار کرده است.

از ماه سپتامبر برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و بحرین به تحریک آمریکا روابط مخفیانه خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده تا خیانت خود به آرمان قدس را به اثبات برسانند. سودان نیز بعد‌ها به جرگه سازش کنندگان با رژیم صهیونیستی پیوست. دولت آمریکا صرفنظر از پایمال شدن حقوق ملت فلسطین، تلاش گسترده‌ای را برای ایجاد اتحاد میان متحدان عرب و صهیونیست خود به کار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار