رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با هر گونه دخل و تصرف غیرقانونی و غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها قاطعانه برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و فرمانده مرزبانی استان با تاکید بر لزوم رصد و بررسی دقیق تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها گفت: حریم و بستر رودخانه‌ها به دلیل اینکه جزو اراضی مرغوب و با ارزش افزوده بالا تلقی می‌شوند، همواره مورد طمع افراد سودجو بوده و این موضوع ضرر‌های جبران ناپذیری به منابع ملی وارد می‌کند.

او گفت: یکی از تکالیف و اولویت‌های دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه و بحث پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تجاوز افراد فرصت طلب به حریم رودخانه‌ها است و قوه قضائیه به هیچ عنوان اغماضی در این خصوص نخواهد کرد.

خلیل اللهی افزود: بر همین اساس دستگاه قضایی و دادگستری کل آذربایجان شرقی با هرگونه دخل و تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها قاطعانه برخورد می‌کند.

او گفت: حفظ حقوق عامه و مقابله با افراد فرصت طلب بدون همکاری نهاد‌های مسئول امکان پذیر نیست و همه دستگاه‌ها در خصوص رعایت این مساله مکلف هستند.

 غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت رودخانه‌ها و مسیل‌های آسان به ویژه در شهرستان جلفا و نحوه تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط را ارائه کرد.

 غفارزاده با اشاره به ضرورت رعایت ملاحظات حفاظتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها گفت: حد بستر و حریم رودخانه پرآب ارس در محدوده شهرستان جلفا تعیین و عملیات رپرگذاری آن نیز انجام شده است.

او ضرورت دیواره سازی رودخانه ارس برای حفاظت و جلوگیری از فرسایش ساحل آن را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: این موضوع از لحاظ رعایت حسن همجواری با کشور‌های همسایه و تمامیت ارضی کشور حائز اهمیت فراوان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.