مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: روستا‌های اندآباد، مجینه، پنبه جوق و امین آباد به‌عنوان روستا‌های هدف صنایع‌دستی استان زنجان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: پروژه توسعه صنایع‌دستی روستایی جز برنامه اقتصاد مقاومتی است که برای انتخاب روستا‌هایی با پتانسیل سرمایه‌گذاری، توسعه، آموزش و تولید است و امسال روستا‌های اندآباد، مجینه، پنبه جوق و امین آباد در رشته‌های چاقوسازی و گیوه‌بافی در استان انتخاب‌شده‌اند.  

او اقتصاد مقاومتی را از فرصت‌های بی‌نظیر تاریخی عنوان کرد و افزود: اشتغالزایی، ارزآوری، هویتی و دانش‌بنیان بودن آن از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی بود و این روستا‌ها ظرفیت بالایی در حوزه صنایع‌دستی دارند و صنایع‌دستی همواره به‌عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغالزایی مطرح است.

ارجمند گفت:همواره یکی از دغدغه‌های مردم در بازدید‌های صورت گرفته از روستاها، ایجاد شغل بوده است؛ لذا روستائیان باید از فرصت ایجادشده توسط میراث فرهنگی و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای توسعه محصولات منطقه و ایجاد اشتغال استفاده کنند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.