شهردار چابهار گفت: شهر چابهار از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون با یک میلیون و۲۶۱ هزار لیتر محلول ضدعفونی و گندزدایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدیونس حقانی شهردار چابهاراظهار داشت: از آغاز محدودیت‌های اعلام شده ۱۵ روزه پارک بهاران دریابزرگ، دریاکوچک، بوستان‌های بزرگ و کوچک محدوده شهر، پارک پردیسان بسته شده و با توجه به وضعیت قرمز و به جهت جلوگیری از شیوع کرونا با افرادی که مصوبات ستاد کرونا را نقض کنند برخورد قانونی می‌شود.

او بیان کرد: وضعیت چابهار در این روزها قرمز بوده به همین خاطر اماکن مختلف گردشگری و بازار تعطیل شده است.

شهردار چابهار اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا را ضروری و موثر عنوان کرد و افزود: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی نیروهای آتش‌نشانی کوچه‌ها و پیاده روهای محدوده بازار به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده است.

او  بیان کرد: با توجه به اینکه بازار یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شهر چابهار در طول سال و بدون تعطیلی است و مردم نیز در طول حدود یک سال ایام سخت کرونایی برای تامین مایحتاج خود مجبور به مراجعه به بازار هستند شهرداری ضدعفونی کردن بازار را بصورت روزانه در دستور کار قرار داده است.

حقانی تصریح کرد: همچنین خرید و تامین ‌قریب به ۳۰ هزار ماسک برای کارگران و کارکنان اداری و برخی شهروندان و مراجعان به شهرداری انجام شده است .

او ادامه داد: به دلیل شرایط خاص و ظرفیت‌های ممتاز و متفاوت شهر چابهار با تمام شهرهای استان ‌اینکه مقصد خیل عظیمی از مهمانان و گردشگران بوده می‌طلبد با حساسیت و تدابیر خاص تمهید شده مسیرهای دسترسی به سواحل بسته شود.

شهردار چابهار با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد مردمی و مسوول در مقابل شهر و سلامت شهروندان است و رعایت بهداشت فردی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب بنر و اطلاعیه در شهرداری، ضدعفونی کردن دفاتر، توزیع ماسک و دستکش در بین کارکنان و پاکبانان برای مقابله با این ویروس در دستور کار شهرداری قرار دارد.

او بیان کرد: موضوع مقابله با کرونا و اهمیت اطلاع رسانی به شهروندان، نصب بنر در نقاط مختلف و پررفت و آمد شهر توسط شهرداری و با همکاری شبکه بهداشت انجام شده و شهرداری در کنار سایر دستگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن با توجه به شدت انتشار ویروس، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار