مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: جاده چابهار به کنارک از مبدا بندر شهیدبهشتی ۶ بانده طراحی و ساخته می‌شود تا رفت وآمد کامیون‌ها را در این بندر راهبردی تسریع کند.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با تشریح ظرفیت‌های بندرچابهار اظهارداشت:  جاده چابهارو کنارک از بندرشهیدبهشتی به طول ۱۸ کیلومتر از گیت شرقی این بندر تا پلیس راه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شده است.

او  گفت: بندر شهید بهشتی چابهار قابلیت پذیرش هر نوع کشتی را دارد و می‌تواند هر نوع کالا را با تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کند.

مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه جاده استاندارد نقش مهمی در جابجایی سریع کالا و تردد ایمن حجم بالای کامیون‌ها دارد، افزود: ۳۰ دستگاه تجهیزات مدرن برای بندرشهیدبهشتی خریداری شده و در حال استفاده هستند و علاوه‌بر آن ۲ لایروب نیز در این بندر وجود دارد.

او با بیان اینکه ۷۲ فروند کشتی کانتینری، سه کشتی دام زنده و هشت کشتی فله پس از افتتاح فاز نخست توسعه بندر چابهار وارد این بندر شده‌اند، خاطرنشان کرد: عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار ۱۸۱ برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته و هم‌اینک رتبه سوم بعد از بندر شهیدرجایی و بندر امام خمینی (ره) در زمینه ورود و خروج کالا را دارد.

آقایی گفت: شاخص صادرات نیز رشد ۳۷ درصدی دارد و ۵۴ درصد از حجم کالا‌ها مربوط به حوزه خلیج فارس و بقیه از سایر بنادر دنیا بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار