فرماندار کوهبنان گفت: با احداث جاده جدید کوهبنان ـ زرند، علاوه بر فراهم شدن زمینه حضور بیشتر سرمایه گذاران، رونق اقتصادی منطقه نیز رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زینی وند استاندار کرمان صبح امروز با استقبال حسین سالاری فرماندار کوهبنان، عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین این شهرستان، وارد کوهبنان شد.

حسین سالاری فرماندار شهرستان کوهبنان طی گزارشی به استاندار گفت: از جمله خواسته‌های به حق جوانان کوهبنانی، داشتن استخر شنای سرپوشیده است که این مهم به همت اداره کل نوسازی مدارس در حال ساخت است و علی رغم تخصیص اعتبارات مناسب در دو الی سه سال گذشته به همت فرمانداری و ایجاد تحرک نسبی در پروژه، اما حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی و تخصیص اعتبار مناسب از محل منابع ملی، با تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان، شاهد تکمیل و افتتاح این طرح باشیم.

سالاری افزود: عملیات احداث استخر شنای سرپوشیده متعلق به آموزش و پرورش کوهبنان از سال ۹۴ شروع شده و تا کنون تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که سال گذشته ساختمان‌ها و سوله مورد نظر احداث شد.

او تصریح کرد: تکمیل این مجموعه شامل احداث کاسه بتنی، نازک کاری ساختمان و سوله همچنین اجرای تاسیسات و سیستم‌های تصفیه آب آن می‌شود که حدود ۵۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

سالاری ابراز داشت: نیروگاه حرارتی DG کوهبنان به همت بخش خصوصی به همت شرکت بهتا ایساتیس در حال احداث است که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در سفر پارسال وزیر نیرو و دیدار حضوری با وی دستور خرید تضمینی برق آن نیروگاه را اخذ کردیم.

فرماندار کوهبنان گفت: پس از اجرای خط انتقال گاز و برق طی امسال پروژه مذکور در مرحله اتصال به پست برق کوهبنان ست لذا تکمیل تاسیسات مربوطه در پست برق کوهبنان درحال انجام است.

سالاری افزود: تسریع در عملیات پایانی از طرف مجری و برق منطقه‌ای استان مدنظر است در حالی که این پروژه به همت بخش خصوصی احداث شده است و نقش مهمی به عنوان تکمیل زیرساخت‌های سرمایه گذاری در کوهبنان خواهد داشت به نحوی که جبران کننده کمبود برق شهرستان و نیز تامین برق مورد نیاز سرمایه گذاران خواهد بود.

او تصریح کرد: این نیروگاه، توان تولید ۸ مگاوات برق را دارد در حالی که متوسط مصرف برق شهر کوهبنان حدود ۵ مگا وات تخمین زده می‌شود که با وارد شدن این نیروگاه، برق مازاد شهرستان می‌تواند در اختیار سرمایه گذاران، شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی و معدنی قرار گیرد و در صورت ضرورت امکان افزایش به ۱۰ مگاوات را خواهد داشت و پس از افزایش ظرفیت پست برق کوهبنان به دو برابر، این مهم نیز گام مهمی در تامین نیاز‌های توسعه‌ای آینده شهرستان خواهد بود.

در بازدید استاندار کرمان از جاده جدید کوهبنان ـ زرند نیز فرماندار کوهبنان این پروژه را از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرستان یاد کرد و افزود: این پروژه به همت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در حال اجرا است و اگر چه با اخذ دستور از ریاست محترم جمهور در سفر به استان کرمان پروژه مذکور در زمره پروژه‌های ملی قرار گرفت و از رکود بیرون آمد و تحرک مناسبی در پروژه آغاز شد، اما از اداره کل راه و شهرسازی انتظار داریم همچنان سرعت پروژه بیشتر شود.

او تصریح کرد: این پروژه در گذشته به دلیل اعتبار تخصیصی پایین از پیشرفت کمی برخوردار بود که طی امسال با تزریق حدود ۲۸۰ میلیارد ریال از پیشرفت چشمگیری برخوردار شده است و در سه کارگاه متفاوت با حضور سه پیمانکار در حال فعالیت است.

سالاری بیان داشت: فعال‌تر شدن پیمانکاران در کارگاه‌های مختلف، افزایش ماشین الات و نیرو‌های کارگاهی همچنین تکمیل هرچه سریعتر آسفالت در ۹ کیلومتر اول پروژه، مدنظر است.

او گفت: پروژه احداث جاده ارتباطی کوهبنان به زرند و مرکز استان از سال ۹۴ شروع شده و مراحل اجرای کار را تاکنون به خوبی پشت سر گذاشته است.

سالاری افزود: این محور به طول ۳۴ کیلومتر احداثی جدید است که حدفاصل روستای عباس آباد بخش طغرالجرد تا کیلومتر ۱۰ جاده زرند ادامه خواهد داشت و در آنجا به جاده فعلی زرند به کوهبنان متصل خواهد شد.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: با احداث این راه ارتباطی علاوه بر صرف جویی در وقت، هزینه و سوخت، دیگر مردم شهرستان نباید از راه کوهستانی با شیب تند و گردنه‌های خطرناک عبور کنند.

او بیان داشت: احداث جاده جدید زمینه را برای حضور بیشتر سرمایه گذاران فراهم و رونق اقتصادی منطقه را رقم خواهد زد و شاهد افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان جویای کار به سایر شهرستان‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار