مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت ماهی گرمابی از استخر‌های ذخیره آب در استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود ۳۰۰ تن ماهی تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی مصباحی مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در مجموع پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی از مزارع استان برداشت شود.

مصباحی با بیان اینکه پارسال  ۲ هزار و ۲۲۵ تن ماهی از مزارع استان برداشت شد، افزود: شیوع ویروس کرونا و مشکلات پس از آن فعالیت‌ها را محدود کرد.

او بیشترین ماهی تولید شده در مزارع سردابی این استان را گونه قزل آلا و در مزارع گرمابی را کپور و آمور دانست و گفت: ذائقه مردم استان این نوع ماهی را بیشتر می‌پذیرد، بنابر این بازار خوبی هم دارد و به همین دلیل تولید کنندگان مشکلی برای فروش محصول خود ندارند.


بیشتر بخوانید


مصباحی افزود: شمار مزارع پرورش ماهی گرمابی خراسان شمالی ۹۰ و مزارع سردابی ۹۷ فقره است که هم اکنون ۲۰۰ تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: شیروان با ۲۶ استخر پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و تولید ۳۵ درصد آبزیان استان، رتبه نخست خراسان شمالی در این بخش را دارد.

مصباحی گفت: پنج مزرعه تولید ماهی زینتی در استان فعال است که سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی تولید می‌شود، تولیدات این خطه به سایر استان حمل می‌شود.

او افزود:، اما بیشتر تولیدات به استان گلستان و آذربایجان غربی حمل و از آنجا به کشور‌های آسیای میانه صادر خواهد شد، ظرفیت و استعداد پرورش ماهیان زینتی نیز در این خطه وجود دارد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سرانه مصرف ماهی در این استان را با احتساب مصرف تن ماهی ۷.۱ کیلوگرم دانست و عنوان کرد: میانگین مصرف ماهی در کشور ۹.۵ کیلوگرم است.

مصباحی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در توسعه شیلات، رشد خوبی داشته است، افزود: عمده‌ترین گونه ماهی تولیدی در خراسان شمالی قزل آلای سردابی است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.