به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از حمل و نقل عمومی گفت: برقراری سرویس حمل و نقل عمومی، وظیفهای حاکمیتی است و این دولتها هستند که هزینههای ناوگان حمل و نقل شهری را میپردازند و برای جابهجایی شهروندان یارانه میدهند.
وی با تشبیه منابع تأمین هزینههای ناوگان حمل و نقل عمومی به سه ضلع مثلث افزود: یک ضلع این مثلث، مدیریت شهری است که با وجود مسائل و مشکلات ناشی از کاهش منابع درآمدی شهرداری تهران، به تمام تعهدات خود عمل کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از دولت به عنوان ضلع دوم این مثلث نام برد و اضافه کرد: دولت نه تنها به تعهدات خود در زمینه تأمین ۸۲ و نیم درصد از هزینه خرید اتوبوس نو برای ناوگان اتوبوسهای فرسوده تهران عمل نکرده است، بلکه سهم یک سومی خود از هزینه تمامشده کرایه اتوبوسها را نیز نپرداخته است.
ترفع، ضلع سوم مثلث مذکور را مردم دانست و تأکید کرد: سهم مسافران از مبلغ کرایه اتوبوس، یک سوم هزینه تمام شده است، در صورتی که در حال حاضر، کمتر از ۱۰ درصد این هزینه از مسافران دریافت میشود و مدیریت شهری نه تنها کل سهم دولت را میپردازد، بلکه بیش از ۹۰ درصد از سهم مسافران را نیز پرداخت میکند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه هنگامی چرخ اتوبوسهای شرکت واحد به خوبی میچرخد که چرخه منابع مورد نیاز برای نوسازی ناوگان و حرکت اتوبوسهای موجود تأمین شود و هر ضلع این مثلث سهم خود را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه وضع موجود، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بیش از این دوام نمیآورد و اگر امسال را با همه سختیها و مشکلات موجود به پایان برسانیم، سال آینده زمینگیر خواهد شد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/