مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره حواشی تایید اساسنامه این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا براتی، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال بیان کرد: در اساسنامه جدید، فدراسیون به عنوان شخصیت مستقل حقوقی تعریف می‌شود. هیئت رئیسه جدید تا یک سال فرصت دارد، تعریف خود را به موسسه مستقل، غیر انتفاعی، غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی تبدیل کند. البته این تغییر شکل حقوقی باید به موجب بازنگری قوانین ملی ورزش باشد که با همکاری دولت، مجلس، فیفا و کنفدراسیون آسیا انجام می‌شود.

او ادامه داد: تعداد اعضاء از ۷۵ نفر به ۸۹ نفر افزایش یافته است. اینکه بگوییم وزیر از مجمع حذف شده است، درست نیست. وزیر حتی در دولت‌های بعدی در مجمع حاضر است، اما وضعیت او تغییر کرده و از عضو صاحب رای به عضو افتخاری تبدیل شده است. عضو افتخاری فقط حق رای ندارد.


بیشتر بخوانید


براتی گفت: در اساسنامه جدید اعضای مجمع اختیارات بیشتری دارند. ارکان قضایی و کمیته انتخابات با پیشنهاد هیئت رئیسه و توسط مجمع عمومی فدراسیون انتخاب می‌شوند. همین اتفاق در فیفا و کنفدراسیون آسیا رخ می‌دهد و از این حیث اختیارات مجمع افزایش یافته است. تعداد اعضای هیئت رئیسه هم افزایش داشته است. هیئت‌ها و باشگاه‌ها ۲ اداره کننده اصلی فوتبال هستند. یک عضو به نمایندگی از باشگاه‌ها و یک عضو از هیئت‌ها به اعضای هیئت رئیسه اضافه شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: نکته دیگر محدودیت دوره حضور رئیس، نواب رئیس و اعضای هیئت رئیسه به سه دوره است. در گذشته محدودیتی نبود، اما در حال حاضر هیچکدام از این پست‌ها چه به صورت متناوب و غیر پیوسته حق حضور در بیش از سه دوره ندارند. رئیس فدراسیون می‌تواند حداکثر به مدت سه ماه سرپرست تعیین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار