معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از آماده‌باش بیش از ۱۲۰۰ نیرو برای بارندگی‌های پیش رو در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عادل شفیعی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی که برای شروع بارش‌های سنگین از عصر امروز (۸ آذر) صورت گرفته، گفت : بیش از ۱۰۰ تیم عملیاتی هلال احمر با مشارکت حداقل ۱۲۰۰ نیرو در آمادگی کامل هستند.

او گفت : تمام ۱۵ شعبه شهری هلال احمر در شهرستان‌های استان آمادگی لازم را از نظر تامین تجهیزات مورد نیاز بارندگی از جمله دستگاه‌های کف کش و موتور آب کسب کرده اند تا در صورت لزوم نسبت به تخلیه آب منازل و یا در نقاطی که در داخل شهر آبگرفتگی داریم و شهرداری، آب و فاضلاب و فرمانداری از ما کمک بخواهند، همکاری کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۱۵ پایگاه ثابت و شش پایگاه موقت جاده‌ای در استان، افزود: این پایگاه‌ها نیز آماده رهاسازی خودرو‌های گرفتار در برف با همکاری راهداری و حتی اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده و تامین بسته‌های غذایی برای آن‌ها هستند.

شفیعی ادامه داد: به علاوه این پایگاه‌های بین جاده‌ای آمادگی دارند در صورت بروز مشکل در روستا‌های اطراف، عملیات امداد و نجارت را انجام دهند.

او گفت: با توجه به بارش‌های شدیدی که پیش‌بینی شده از تردد‌های غیرضروری خصوصا در جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر خودداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.